Okienka do naciskania
Ostatnio zmodyfikowano 2016-09-21 19:42
pajdas Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Okienka do naciskania » 2016-09-20 19:45:33 Chcę zrobić coś podobnego do silnika gry. Wymyśliłem sobie coś takiego: z prawej strony były by okienka z których tworzyło by się mapę (np. domy, drogi, mosty, płytki z rzeką itd.), a z lewej strony była by przestrzeń robocza na której te okna się ustawiało. Później program wczytuje do pliku na jakich pozycjach były te okna i później oddzielny program czyli już właściwa gra wczytywała by mapę z pliku. Mam więc następujące pytanie. Jak z "łatwością" zrobić takie okna, które by się przeciągało na mapę po naciśnięciu lewego przycisku myszy. Jakiej biblioteki użyć, może jakieś podpowiedzi, może to głupi pomysł na realizacje tego, jak wy byście to zrobili. Z góry dziękuję. :) |
|
marcolo2307 |
» 2016-09-21 16:17:30 Z tego co rozumiem chcesz po prostu edytor mapek.
1. Jeśli wciśnięto przycisk, ustaw kafelek na pozycji myszki (i przesuwaj za nią). 2. Jeśli zwolniono przycisk, ustaw kafelek na pozycji, na której znajduje się myszka.
Coś w tym stylu?
Pamiętaj, że będziesz musiał przeciągać każdy kafelek, może lepiej po prostu wybieraj aktywny i kliknięciem na mapie go tam stawiaj? |
|
pajdas Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2016-09-21 16:31:41 Głównie korzystam z sfml bo jestem początkujący. Na pewno da się to zrobić z pomocą tej biblioteki ale na pewno są biblioteki które będą lepiej spełniać swoje zadanie. WinApi chyba się nie nadaje. Proszę o komentarz. |
|
marcolo2307 |
» 2016-09-21 16:45:55 Stworzenie edytora mapek w SFML2 jest bardzo proste, sam się tym bawiłem jakieś pół roku temu. |
|
michal11 |
» 2016-09-21 19:07:17 Jeżeli chodzi o SFML to polecam TGUI albo SFGUI, aczkolwiek nie jestem pewnie czy da się w tym zrobić dokładnie to co ty chcesz, w każdym razie od nich możesz zacząć. Jeżeli chcesz coś bardziej zaawansowanego to może Qt albo WinApi. |
|
pajdas Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2016-09-21 19:42:09 Dziękuję michał... chyba zacznę od TGUI bo wydaje się na pierwszy rzut oka łatwiejsze od SFGUI. Myślę że tak zaawansowane narzędzie jakim jest Qt nie jest mi na razie potrzebne. Jutro zamknę temat, zachęcam jeszcze do oddanie waszej opinii :) |
|
« 1 » |