Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Klasy w oddzielnym plikach [C++]

Ostatnio zmodyfikowano 2016-10-22 17:31
Autor Wiadomość
Fafkorn
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2016-10-22 15:33:42
I co w ogóle oznacza taki zapis ( samochod & s ) albo taki ( samochod & _samochod )
P-152757
mateczek
» 2016-10-22 15:35:24
zwykłe funkcje z parametrem przekazywanym przez refencje. Ten sposób przekazania oznacza, że funkcja będzie pracować na oryginale obiektu, który zostanie jej przesłany w wywołaniu
http://cpp0x.pl/kursy/Kurs-C++​/Poziom-3​/Przekazywanie-argumentow-funk​cji-przez-referencje​/356


poniżej przykład (pisałem na sucho mogą być literówki)
C/C++
#include<iostream>
void increment( int & liczba ) {
    liczba++; //gdy w funkcji main() wywołamy funkcję incremet(a). Wówczas zmienna "liczba" będzie tak naprawdę referencją do zmiennej "a". I właśnie zmienna "a" zostanie zmodyfikowana.
}
int main() {
    int a = 4;
    increment( a );
    std::cout << a << std::endl; //a =5
}
P-152758
skovv
» 2016-10-22 17:31:12
"Ale jaka jest zasada używania zmiennych pomiędzy klasami?"

Ujj, nie przerabiaj materiału na odpierdziel bo potem cyrki się robią :D To tak:
Masz 3 obiekty: Marek, Józek i Andrzej. Marek ma winko, Józek browarki a Andrzej nic. Marek i Józek popijają SWOJE magiczne trunki, wpada Andrzej i NIE MA CO CHLAĆ BO NIE JEST TO JEGO.. Aaaale... zagaduje do Marka o łyka winka i do Józka o jednego browca. Rozumiesz? Nie masz - nie poszalejesz, ale jeśli chcesz mieć koniecznie to możesz się odwołać do innej klasy(do ziomeczków z ławeczki) :]

C/C++
class CMarek {
public:
    int Winko;
} Marek;
class CJozek {
public:
    int Browarek;
} Jozek;
class CAndrzej {
public:
    void GulGul() {
        void << "Dziena chooopaki! Czary i maryyy, jestem czarodziejem i oddaje!";
        Marek.Winko++;
        Jozek.Browarek += 2;
    }
} Andrzej;

int main() {
    ...
    Andrzej.GulGul();
    ...
}
P-152761
1 « 2 »
Poprzednia strona Strona 2 z 2