Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Przesyłanie wielu elementów do funkcji.

Ostatnio zmodyfikowano 2016-11-02 14:12
Autor Wiadomość
mateczek
» 2016-11-02 14:12:34
Zobacz sobie tak napisaną klasę punkt !!! odległość liczona w konstruktorze z automatu
C/C++
#include<iostream>
#include<vector>
#include<cmath>
#include<algorithm>

using namespace std;
class punkt {
    int x, y;
    double odleglosc;
    friend ostream & operator <<( ostream & c, punkt p );
public:
    punkt( int _x, int _y )
        : x( _x )
         , y( _y )
    {
        odleglosc = sqrt( x * x + y * y );
    }
    punkt() { }
    bool operator <( punkt p ) { //potrzebne do sortowania względem odległości
        return odleglosc < p.odleglosc;
    }
   
};

ostream & operator <<( ostream & c, punkt p ) {
    return c << p.x << " " << p.y << " odleglosc miedzy punktami: " << p.odleglosc << endl;
}


int main() {
    vector < punkt > tablica = { punkt( 2, 3 ), punkt( 3, 4 ), punkt( 1, 1 ) };
    sort( tablica.begin(), tablica.end() ); //sortowanie tablicy biblioteka
    cout << "najdalej polozony punkt : " << tablica[ 2 ];
    cout << "najblizej polozony punkt: " << tablica[ 0 ];
}
P-153246
1 « 2 »
Poprzednia strona Strona 2 z 2