Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

"silnik" kalkulatora ;)

Ostatnio zmodyfikowano 2016-11-04 18:41
Autor Wiadomość
mateczek
» 2016-11-02 18:56:05
nie wiem czy tylko ja mam problem ze zrozumieniem o co Ci chodzi??
Chcesz napisać własny kompilator c++?? czy własne IDE do c++??

Poniżej przykład, jak można uruchomić zewnętrzną aplikację (w przykładzie kompilator gcc). Mój mały programik w Qt.
https://www.youtube.com/watch​?v=uv18N-Ct4ig&index=8​&list=PL4cOSrndcLNLX3_uxEiXnSgvsmErroF5h


P-153264
michal11
» 2016-11-02 19:15:31
proszę bardzo:

Frazy, które należy wpisać w wyszukiwarkę google:

ale ostrzegam, patrząc na twoje pytania, niewiele ci ta wiedza da, po prostu jeżeli zadajesz takie pytania to znaczy, że nie zrozumiesz większości tego co przeczytasz. Nie jest to nic złego, sam byłem w podobnym punkcie kilka lat temu, też zadawałem podobne pytania (no ok, nie na forum tylko w google) i z perspektywy czasu wiem co to oznacza. Najlepsza porada dla ciebie to ucz się języka i ogólnie programowania a po kilku latach będziesz już wiedział jak zrobić taki program o którym piszesz.
P-153267
pajdas
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2016-11-02 19:17:25
Ok, dziękuje. koniec tematu
P-153268
Rashmistrz
» 2016-11-03 22:09:01
Mam pomysł na program dzięki któremu będzie można tworzyć np.
Menu, proste programy z użyciem biblioteki graficznej itp.
W takim programie będzie można pisać kod.
Brzmi mi to na jakiś program __RAD. Przykładowo Delphi:

Zainicjalizowanie takiego kompilatora
do programu to dla mnie prawdziwa zagadka.
Chodzi oczywiście o dopisywanie kodu w programie.
Nie znam żadnego kompilatora,
który pozwalałby na tworzenie kodu źródłowego programu
i jego modyfikację, w trakcie jego działania...

Ten twór wymaga współpracy edytora,
kompilatora jak i samego programu.

Proszę o wyjaśnienie jak się robi takie "silniki".
Nie stać nas forumowiczów na wyjaśnienie
wszystkich szczegółów tego zagadnienia.
Zaś tutoriale na aktualną chwilę nie istnieją.
"Wiele początkujących pyta, jak napisać niestworzone rzeczy."

Poza tym zastanawiam się nad nauką programowania czy silnika np. Unreal.
Zanim się weźmiesz w ogóle za Unreal powinieneś już umieć programować,
a programowanie to dość trudna sztuka dla ludzi
uczących się wyłącznie z tutorialów, HOW TO i innych DIY...

Przecież wszystkie gry tworzy się w silnikach a nie na "gołym" kodzie...
Pragnę zaprzeczyć, więc stwierdzam, że istnieje
gra która jest na "gołym" kodzie bez silnika.

jak zrobić prosty program w konsoli który
wczyta kod np. int=10;cout<<x; i wyświetli 10.
"silnik" kalkulatora ;)
W mojej główce najbliższe hasło do nazwy tematu to
"parser matematyczny", który jest interpreterem.
Zaś najbliższy temu hasłu tutorial to:
Własny język programowania
(Możesz się czuć oszukany. Pozwalam. :D)

Chodzi oczywiście o dopisywanie kodu w programie.
To nie będzie proste zadanie.

Czy trzeba będzie jakoś dziedziczyć klasy kompilatora... Idę w dobrą stronę?
To ten kompilator ma być programem który będzie "na żywca" tworzył program
czy kodem źródłowym załączanym do tworzonych programów?

Nadal nie uzyskałem odpowiedzi na czym polega dodanie opcji pisania kodu do programu.
Nie rozumiesz, że coś takiego powszechnie nie istnieje!?

Kiedy człowiek czegoś nie wie to pyta, taka jest jego natura...zadaję takie pytanie bo NIE wiem jak zrobić taki program, nie wiem co mam szukać, nie wiem gdzie znajdę odpowiedz... Chce od was tylko kierunku w który mam iść żeby to poznać, poznać zasadę działania, logikę kodu...chyba temat "silników" jest z lekka przejedzony przez młodych "programistów" z powodu prezentacji swoich ambicji i zamiarów ponad wytrwałość. Proszę bardzo o racjonalną odpowiedz a nie o zepchnięcie na drugi plan, argumentując to swoją wiedzą i niedoświadczeniem pytającego
Podziwiam za samoświadomość. :)
_________________________________________________________________

@pajdas:
poprawcie mnie jako mowie źle...
Mieszasz wiele różnych pojęć używając słowa "silnik".
Użyłeś go w kontekście "IDE", "edytor", "kompilator",
"program RAD", "biblioteka" czy też "silnik",
który jest biblioteką.

"Silnik to przede wszystkim biblioteka
- bazowy kod który wszystko implementuje."
Silników jest wiele. Sam silnik to tylko "mechanizm",
który użycza swoich funkcjonalności.
Silnik może być graficzny, fizyczny
i innego rodzaju dającego konkretne możliwości.

Ty zaś używasz słowo "silnik" zaś do opisania
tajemniczego "tworu" o którym wcześniej mówiłem.

@mateczek: Szczęść Boże!
nie wiem czy tylko ja mam problem
ze zrozumieniem o co Ci chodzi??
Nie ty jeden.

@michal11: pajdas napisał:
Wiele początkujących osób
pisze jak zrobić silnik gry ;)
xd a nie wiedzą jak działa.

@pekfos: Ta sentencja to teraz mój cytat tygodnia:
"Wiele początkujących pyta, jak napisać niestworzone rzeczy." ~pekfos 2016
P-153333
pajdas
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2016-11-04 18:41:51
@Rashmistrz
Bardzo dziękuję za SZCZEGÓŁOWE wyjaśnienie i wyczerpanie tematu.
Przepraszam za zaśmiecenie forum, rozumiem błędy jakie popełniałem podczas tworzenia pytania...

Dziękuję jeszcze raz i podziwiam za umiejętność przekazania wiedzy w sposób zwięzły.
P-153375
1 « 2 »
Poprzednia strona Strona 2 z 2