Mam pomysł na program dzięki któremu będzie można tworzyć np. Menu, proste programy z użyciem biblioteki graficznej itp. W takim programie będzie można pisać kod. |
Brzmi mi to na jakiś program
__RAD. Przykładowo
Delphi:
Zainicjalizowanie takiego kompilatora do programu to dla mnie prawdziwa zagadka. |
Chodzi oczywiście o dopisywanie kodu w programie. |
Nie znam
żadnego kompilatora,
który pozwalałby na tworzenie kodu źródłowego programu
i jego modyfikację, w trakcie jego działania...
Ten twór wymaga współpracy edytora,
kompilatora jak i samego programu.
Proszę o wyjaśnienie jak się robi takie "silniki". |
Nie stać nas forumowiczów na wyjaśnienie
wszystkich szczegółów tego zagadnienia.
Zaś tutoriale na aktualną chwilę nie istnieją.
"Wiele początkujących pyta, jak napisać niestworzone rzeczy."
Poza tym zastanawiam się nad nauką programowania czy silnika np. Unreal. |
Zanim się weźmiesz w ogóle za Unreal powinieneś już umieć programować,
a programowanie to dość trudna sztuka dla ludzi
uczących się wyłącznie z tutorialów, HOW TO i innych DIY...
Przecież wszystkie gry tworzy się w silnikach a nie na "gołym" kodzie... |
Pragnę zaprzeczyć, więc stwierdzam, że istnieje
gra która jest na "gołym" kodzie bez silnika.
jak zrobić prosty program w konsoli który wczyta kod np. int=10;cout<<x; i wyświetli 10. |
W mojej główce najbliższe hasło do nazwy tematu to
"parser matematyczny", który jest interpreterem.
Zaś najbliższy temu hasłu tutorial to:
Własny język programowania(Możesz się czuć oszukany. Pozwalam. :D)
Chodzi oczywiście o dopisywanie kodu w programie. |
To nie będzie proste zadanie.
Czy trzeba będzie jakoś dziedziczyć klasy kompilatora... Idę w dobrą stronę? |
To ten kompilator ma być programem który będzie "na żywca" tworzył program
czy kodem źródłowym załączanym do tworzonych programów?
Nadal nie uzyskałem odpowiedzi na czym polega dodanie opcji pisania kodu do programu. |
Nie rozumiesz, że coś takiego
powszechnie nie istnieje!?
Kiedy człowiek czegoś nie wie to pyta, taka jest jego natura...zadaję takie pytanie bo NIE wiem jak zrobić taki program, nie wiem co mam szukać, nie wiem gdzie znajdę odpowiedz... Chce od was tylko kierunku w który mam iść żeby to poznać, poznać zasadę działania, logikę kodu...chyba temat "silników" jest z lekka przejedzony przez młodych "programistów" z powodu prezentacji swoich ambicji i zamiarów ponad wytrwałość. Proszę bardzo o racjonalną odpowiedz a nie o zepchnięcie na drugi plan, argumentując to swoją wiedzą i niedoświadczeniem pytającego |
Podziwiam za samoświadomość. :)
_________________________________________________________________
@pajdas:
poprawcie mnie jako mowie źle... |
Mieszasz wiele różnych pojęć używając słowa "silnik".
Użyłeś go w kontekście "IDE", "edytor", "kompilator",
"program RAD", "biblioteka" czy też "silnik",
który jest biblioteką.
"Silnik to przede wszystkim biblioteka
- bazowy kod który wszystko implementuje."
Silników jest wiele. Sam silnik to tylko "mechanizm",
który użycza swoich funkcjonalności.
Silnik może być graficzny, fizyczny
i innego rodzaju dającego konkretne możliwości.
Ty zaś używasz słowo "silnik" zaś do opisania
tajemniczego "tworu" o którym wcześniej mówiłem.
@mateczek: Szczęść Boże!
nie wiem czy tylko ja mam problem ze zrozumieniem o co Ci chodzi?? |
Nie ty jeden.
@michal11: pajdas napisał:
Wiele początkujących osób pisze jak zrobić silnik gry ;) xd a nie wiedzą jak działa. |
@pekfos: Ta sentencja to teraz mój cytat tygodnia:
"Wiele początkujących pyta, jak napisać niestworzone rzeczy." ~pekfos 2016