Pętla do gry z losowymi liczbami.
Ostatnio zmodyfikowano 2016-11-15 21:09
Benyo Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Pętla do gry z losowymi liczbami. » 2016-11-15 21:01:14 Witam. Mam zadanie, aby napisać program, a właściwie grę, w której komputer losuje losową liczbe od 1 do 100 i uzytkownik musi zgadnac. Ma tylko 3 próby, a po trzeciej czyli ostatniej probie program ma sie konczyc. Napisalem go lecz nie wiem gdzie umiescic pętle, ktora mowi, ze po 3 probach program sie konczy i nie wiem czy dobrze ją napisalem. Prosze o pomoc i ewentualne poprawki. for (i=1; i<=3; i++); <-- Pętla, która nie wiem czy jest dobrze napisana oraz nie wiem gdzie ją umieścić. #include <iostream> #include <cstdlib> #include <time.h> using namespace std; int liczba, strzal, ile = 0;
int main() { cout << "Witaj! Pomyslalem sobie pewna liczbe z zakresu od 1 do 100." << endl; srand( time( NULL ) ); liczba = rand() % 100 + 1; while( strzal != liczba ) { ile++; cout << "Zgadnij jaka: To Twoja " << ile << " proba: "; cin >> strzal; if( strzal == liczba ) cout << "Udalo sie. Wygrywasz za " << ile << "razem" << endl; if( strzal < liczba ) cout << "Za malo. Sprobuj jeszcze raz" << endl; else if( strzal > liczba ) cout << "To za duzo. Sprobuj jeszcze raz." << endl; } system( "pause" ); return 0; }
|
|
michal11 |
» 2016-11-15 21:09:03 Był tu ostatnio praktycznie taki sam temat poszukaj. Generalnie wystarczy zmodyfikować warunek w while while( strzal != liczba && ile != 3 ) . Swoją drogą niepotrzebne tu są zmienne globalne, przenieś je do main i nie zapomnij zainicjalizować. To samo dotyczy using namespace std; jeżeli już chcesz go używać to zrób to w main. No i moim zdaniem formatowanie jest nieczytelne. |
|
« 1 » |