Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Zad 6.5.1 - błąd kompilacji

Ostatnio zmodyfikowano 2010-05-17 14:54
Autor Wiadomość
sikora0091
» 2010-05-25 00:30:01
ja może też nie jestem jakiś strasznie zaawansowany ale pokaże swój program jak to zrobiłem i nie ma co kombinować

C/C++
/* Program wykonuje obliczenia i wyniki wypisuje w tabeli, a nastepnie na ekran*/
#include <iostream>
#include <conio.h>
using namespace std;
int main()
{
    /* Przypisanie danych do tabeli*/
    int tab1[ 4 ];
    tab1[ 0 ] = 2 + 7 * 16 - 8;
    tab1[ 1 ] = 22 * 2 / 11;
    tab1[ 2 ] = 8383 - 222 - 292 * 8;
    tab1[ 3 ] = 5 * 2 * 4;
   
    /* Wyswietlenie na ekran wynikow*/
    cout << "Liczba 1 = " << tab1[ 0 ] << endl;
    cout << "Liczba 2 = " << tab1[ 1 ] << endl;
    cout << "Liczba 3 = " << tab1[ 2 ] << endl;
    cout << "Liczba 4 = " << tab1[ 3 ] << endl;
   
    getch();
    return( 0 );
}
P-17136
TheLukon
» 2010-05-25 16:05:35
No już o niebo lepiej niż od poprzednich przykładów. Aczkolwiek możesz zoptymalizować kod, np. wypisać wszytko jednym cout'em, i komentarze jednowierszowe można także zaczynać od dwóch ukośników. Może się czepiam o takie rzeczy, lecz takie są moje już przyzwyczajenia w pisaniu.
P-17145
filipesq
» 2010-05-25 16:15:49

tab2;{
    2+7*16-8,
    22*2/11,
    8383-222+292*8,
    5*2*4;
}

Może się mylę, ale powinno być (;D):

tab2[4] = {
    2+7*16-8,
    22*2/11,
    8383-222+292*8,
    5*2*4
};

Porównaj te 2 kody.
P-17146
TheLukon
» 2010-05-25 16:43:18
Nie podawaj kodu, spróbuj mu to wytłumaczyć. Lecz już tamten source code pewnie nie jest już aktualny.
P-17147
filipesq
» 2010-05-25 18:32:38
A co tu jest do tłumaczenia? To trzeba rozumieć. No, ale dobra:

Posłuchaj. To będzie taka mini lekcja o tablicach, pomijając poco one są i skupiając się na deklarowaniu ich:

Najpierw wybierasz typ, jak do normalnej zmiennej:
C/C++
int nazwa_tablicy;

Potem robisz z tej zmiennej tablicę, więc dodajesz:
C/C++
int nazwa_tablicy[ liczba ];

"liczba" to liczba elementów tablicy. Pierwszy sposób przypisywania:

Kiedy przypisujesz zmiennej jakąś wartość używasz "=". Tak samo więc przy tablicach:

C/C++
int nazwa_tablicy[ liczba ] =;

Ponieważ jednak tablice są zmiennymi przetrzymującymi więcej wartości, używasz nawiasów klamrowych wymieniając wartości po przecinku:

C/C++
int nazwa_tablicy[ liczba ] =
{
    warto ś ć 1,
    warto ś ć 2,
    warto ś ć 3 //Przy ostatniej nie stawiasz przecinka (zgadnij dlaczego - tu lekcja polskiego)
};

Apostrof jest akurat na w tym miejscu, a nie innym ponieważ powyższy zapis jest równoznaczny z tym (w końcu entery są ignorowane):

C/C++
int nazwa_tablicy[ liczba ] = { warto ś ć 1, warto ś ć 2, warto ś ć 3 };

Drugim sposobem jest wypełnianie każdej pozycji osobno:

C/C++
int nazwa_tablicy[ liczba ];
nazwa_tablicy[ 0 ] = warto ś ć 1; //Liczymy zawsze od zera
nazwa_tablicy[ 1 ] = warto ś ć 2;

//Tak samo tablice dwuwymiarowe:

int nazwa_tablicy[ liczba ][ liczba2 ];
nazwa_tablicy[ 0 ][ 0 ] = warto ś ć 1a;
nazwa_tablicy[ 0 ][ 1 ] = warto ś ć 1b;
nazwa_tablicy[ 1 ][ 0 ] = warto ś ć 2a;
nazwa_tablicy[ 1 ][ 1 ] = warto ś ć 2b;

Rozumiesz?
P-17153
TheLukon
» 2010-05-25 18:43:43
Własnie o to mo chodziło ;) Własnie teraz on może w tej chwili Tobie dziekować. I
P-17154
manfred
» 2010-05-17 14:54:47
Chłopcze, ten osobnik mówi prawdę - przyhamuj. Znasz to przysłowie: "Jak Kuba Bogu, tak Bóg Kubie"? Jeśli będziesz się odpowiednio starał, to wtedy się przekonasz, jak to jest, gdy ktoś jest w stosunku do ciebie chamski - dawno nikogo nie męczyłem...
P-19416
1 2 « 3 »
Poprzednia strona Strona 3 z 3