Zmiana rozdzielczości ekranu
Ostatnio zmodyfikowano 2010-05-18 14:13
franz Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Zmiana rozdzielczości ekranu » 2010-05-17 22:43:43 Witam szukam funkcji,która zmienia rozdzielczość ekranu. Dużo googlowałem ,ale mało o tym informacji. Wiem jak odczytywać wys/szer ekranu tzn. sprawdzać aktualną rozdzielczość,ale chciałbym ją zmienić. Ewentualnie jeżeli taka funkcja nie istnieje to czy można w rejestrze dodać/zmodyfikować jakiś klucz odpowiedzialny za rozdzielczość.
PS://Próbowałem robić mniej więcej coś takiego,że procentowo obliczam punkt,który mnie na ekranie interesuje i w zależności od rozdzielczości,którą sczytywałem miałem nowe X i Y dla tej rozdzielczości.Minus był taki,że liczby często różniły się od siebie o np. 0,8 pixela i zaokrąglenie do int'a nic nie dawało,bo wynik był np.o -1.Potrzebuję tego do gry,którą tworze
Pozdro! |
|
DejaVu |
» 2010-05-18 01:28:46 Jeśli bym szukał czegoś takiego to w WinAPI :) ale wyobraź sobie: ściągasz program, który zmnienia Ci rozdzielczość ekranu na 640x480 i się zamyka. Myślisz, że byłoby to porządane? Bo ja nie. Po to masz OpenGL'a i DirectX, żeby móc modyfikować rozdzielczość w trybie pełnoekranowym i tyle musi Ci wystarczyć, żebyś był Ty zadowolony jak i użytkownik Twojego programu. Osobiście to ja bym szału dostał jakby mi się przestawiły ikony na pulpicie bo 'ktoś' sobie wymyślił, że zmieni rozdzielczość. |
|
franz Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2010-05-18 14:10:57 Ok,zdaję sobie sprawę,że w grze może się to nie przydać. Nie mniej jednak już kilkakrotnie pisząc program potrzebowałem tej funkcji. Więc nie wchodząc głębiej w to czy to dobre rozwiązanie czy nie,proszę kogoś kto zna tą funkcję/sposób na zmienienie rozdzielczości o pomoc.
|
|
DejaVu |
» 2010-05-18 14:13:39 W kursie OpenGL'a jest z pewnością sposób na przejście w tryb pełnoekranowy i możliwość zmiany rozdzielczości, jednak do aplikacji nie używa się takiego trybu z wielu powodów. Jednym z nich jest ergonomia użytkownika, którą Ty chcesz jemu zabrać. |
|
« 1 » |