Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

rysowanie figury w konsoli

Ostatnio zmodyfikowano 2016-11-30 20:18
Autor Wiadomość
jankowalski25
» 2016-11-30 13:39:01
C/C++
SMALL_RECT * rect = new SMALL_RECT(); //a gdzie zwalniasz pamięć?
rect->Left = 0;
rect->Top = 0;
rect->Right = 80; //powinno być nie więcej, niż 79
rect->Bottom = 25; //powinno być nie więcej, niż 24
» WinAPISetConsoleWindowInfo
składowe Bottom i Right nie mogą przekroczyć rozmiarów bufora ekranu konsoli.
P-154337
Anim
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2016-11-30 15:41:42
oo :) nie ukrywam, że tę funkcję skopiowałem i nie skupiałem się na niej zbytnio. Tym bardziej, że znalazłem tę funkcję dla dwóch wariantów
1) z fragmentem, o którym wspominasz,
2) bez tego fragmentu.

Działanie było dla mnie - z punktu widzenia użytkownika - takie samo. Konsola ograniczona do 80/25 oraz brak gwiazdki w rogu :) a może coś się mylę teraz. sprawdzę jak wrócę do domu :D


a czy skoro "nie powinno przekraczać", to czy właśnie nie powinno zostać na poziomie 80 i 25? z logiki tego zdania wynika domknięcie zbioru. Bo rozmiar standardowy to 80x25, prawda?
P-154345
jankowalski25
» 2016-11-30 20:18:06
a czy skoro "nie powinno przekraczać", to czy właśnie nie powinno zostać na poziomie 80 i 25?
http://msdn.microsoft.com​/en-us/library/windows/desktop​/ms686125(v=vs.85).aspx
Similarly, the Bottom and Right members (or the calculated bottom and right coordinates) cannot be greater than (screen buffer height – 1) and (screen buffer width – 1), respectively.
Nie powinno, ponieważ pierwszy znak w konsoli ma współrzędne (0;0), a nie (1;1), więc ostatni znak znajduje się na pozycji (79;24).
Bo rozmiar standardowy to 80x25, prawda?
Domyślnie tak, ale można to zmienić. Ważne, aby nie przekraczać tego, co zwraca funkcja » WinAPIGetLargestConsoleWindowSize.
P-154353
1 « 2 »
Poprzednia strona Strona 2 z 2