Odpalenie programu na innym systemie.
Ostatnio zmodyfikowano 2016-12-22 20:36
Idoksus Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Odpalenie programu na innym systemie. » 2016-12-22 13:12:10 Jak odpalić program skompilowany w Code::Blocks na systemie 64 bitowym, na kompie z systemem 32 bitowym? |
|
mokrowski |
» 2016-12-22 13:18:57 Jeśli potraktować pytanie _dokładnie_ to.. nie da się (pomijam pomysły wirtualizacji itp.). Długość słowa w programie to 64 bit a w systemie 32. Odwrotnie (32-bitowy program a system 64-bit), owszem uda się. Systemy 64-bitowe wspierają uruchomienie programów 32-bitowych. |
|
Idoksus Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2016-12-22 13:31:37 Przedstawię ci moja sytuacje, mam napisać mojemu nauczycielowi od informatyki do szkoły krótkiego rpg'a. Napisałem go i nie wiem czy plik exe. odpali się na komputerze w szkole który jest 32 bitowy, a sam napisałem swoj program na moim kompie 64 bit. Jest na to jakieś rozwiązanie? |
|
mokrowski |
» 2016-12-22 13:40:26 1. Ustaw kompilator w tryb tworzenia kodu 32-bitowego. Jeśli będziesz miał wszystkie niezbędne biblioteki binarne do trybu 32-bit, zbudujesz program do uruchomienia w systemie nauczyciela. 2. Skompiluj program na jego systemie (z bibliotekami to co wyżej).
Zakładam że masz system MS Windows w jakieś wersji. Ktoś inny Ci pomoże bo ja nie jestem na bieżąco z kompatybilnością binarną wersji systemów MS. |
|
Idoksus Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2016-12-22 13:48:37 A jak ustawić kompilator w tryb tworzenia kodu 32-bitowego :)? |
|
mateczek |
» 2016-12-22 16:26:39 zobacz najpierw jaką masz wersję kompilatora.A dopiero potem kombinuj gcc -v --build=x86_64-linux-gnu --host=x86_64-linux-gnu --target=x86_64-linux-gnu jeśli Ci wywali coś takiego to masz 64 bity.
|
|
DejaVu |
» 2016-12-22 17:54:21 Musisz napisać kod źródłowy tak, aby dało się go skompilować pod Windowsem jak i pod Linuxem. Flagami kompilacji ustalasz czy kompilujesz projekt w architekturze 32-bitowej (która działa na x32 i x64), czy też kompilujesz w architekturze 64-bitowej (czyli ograniczasz się do architektury x64).
Osobno musisz kompilować kod dla Linuxa i osobno dla Windowsa. |
|
pekfos |
» 2016-12-22 20:36:24 Nie liczy się 32/64 twojego komputera, tylko 32/64 wyjścia kompilatora. W takim GCC (którego pewnie używasz pod C::B) można ustawić generowanie 32-bitowego kodu za pomocą flagi -m32. C::B miało w ustawieniach kompilatora checkboxy do przekazywania kompilatorowi popularniejszych opcji, więc tam też pewnie to znajdziesz. |
|
« 1 » |