Dokładność czasowa
Ostatnio zmodyfikowano 2010-05-23 13:01
kamillo121 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Dokładność czasowa » 2010-05-23 10:05:33 Witam , otóż mam pytanie dotyczące czasu , np tworzymy pętle główną dla samochodówki albo strzelanki , tam liczą się ułamki sekund (przy samochodach np przekładnie w skrzyni biegów a w strzelance np szybkość pocisku i cel względem gracza) Teraz jak można mierzyć czas naprawdę z dużą dokładnością skoro trzeba "spowalniać" pętlę za każdym obiegiem ? |
|
ison |
» 2010-05-23 11:03:06 od tego są timery... po pierwsze powiedz w jakiej bibliotece piszesz, jeśli allegro to mógłbym ci pokazać przykładowy program. Nie wiem czy o to ci chodzi ale ja używam zwykłego ograniczania FPS. A gra dokładnie na wszystkich komputerach co do tysięcznych sekund nigdy nie będzie ci chodziła. Myśle że prosty timer powinien ci wystarczyć. |
|
kamillo121 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2010-05-23 11:09:46 Tak o to mi właśnie chodziło tylko np. przyjmijmy, że max_fps=75, 1000ms/75 da nam jakieś 13ms , więc 0,013s czyli rozumiem, że taka dokładność jest w miarę dobra ? 13ms na jedną klatkę ? (narazie chodzi mi o sam pogląd bez użycia kodu :) ) a to tylko teoretycznie bo wiadomo, że przy lepszej grze nie zawsze takie osiągi będą |
|
ison |
» 2010-05-23 11:30:59 wszystko sie da zrobić, a w allegro jest to bardzo proste. Polega to na zwykłym ustawieniu max fps i ograniczaniu jesli gra/program dziala za szybko :) dokladnosc jest zazwyczaj b. dobra i na wszystkich komputerach niezależnie od procesora chodzi dokładnie tak samo. |
|
kamillo121 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2010-05-23 11:37:41 Może i masz racje, ale nie chcę ani się ograniczać do bibliotek , ani do funkcji bibliotecznych :) |
|
michalp |
» 2010-05-23 12:36:17 Może oblicz sobie deltę czasu? |
|
kamillo121 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2010-05-23 13:01:40 Tak, o delcie wiem , tylko myślałem,że wykonuję się to w inny sposób ale już wiem ;) dzięki za odpowiedzi |
|
« 1 » |