Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Dokładność czasowa

Ostatnio zmodyfikowano 2010-05-23 13:01
Autor Wiadomość
kamillo121
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Dokładność czasowa
» 2010-05-23 10:05:33
Witam , otóż mam pytanie dotyczące czasu , np tworzymy pętle główną dla samochodówki albo strzelanki , tam liczą się ułamki sekund (przy samochodach np przekładnie w skrzyni biegów a w strzelance np szybkość pocisku i cel względem gracza) Teraz jak można mierzyć czas naprawdę z dużą dokładnością skoro trzeba "spowalniać" pętlę za każdym obiegiem ?
P-17098
ison
» 2010-05-23 11:03:06
od tego są timery... po pierwsze powiedz w jakiej bibliotece piszesz, jeśli allegro to mógłbym ci pokazać przykładowy program. Nie wiem czy o to ci chodzi ale ja używam zwykłego ograniczania FPS. A gra dokładnie na wszystkich komputerach co do tysięcznych sekund nigdy nie będzie ci chodziła. Myśle że prosty timer powinien ci wystarczyć.
P-17100
kamillo121
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2010-05-23 11:09:46
Tak o to mi właśnie chodziło tylko np. przyjmijmy, że max_fps=75, 1000ms/75 da nam jakieś 13ms , więc 0,013s  czyli rozumiem, że taka dokładność jest w miarę dobra ? 13ms na jedną klatkę ? (narazie chodzi mi o sam pogląd bez użycia kodu :) )  a to tylko teoretycznie bo wiadomo, że przy lepszej grze nie zawsze takie osiągi będą
P-17101
ison
» 2010-05-23 11:30:59
wszystko sie da zrobić, a w allegro jest to bardzo proste. Polega to na zwykłym ustawieniu max fps i ograniczaniu jesli gra/program dziala za szybko :) dokladnosc jest zazwyczaj b. dobra i na wszystkich komputerach niezależnie od procesora chodzi dokładnie tak samo.
P-17103
kamillo121
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2010-05-23 11:37:41
Może i masz racje, ale nie chcę ani się ograniczać do bibliotek , ani do funkcji bibliotecznych :) 
P-17104
michalp
» 2010-05-23 12:36:17
Może oblicz sobie deltę czasu?
P-17105
kamillo121
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2010-05-23 13:01:40
Tak, o delcie wiem , tylko myślałem,że wykonuję się to w inny sposób ale już wiem ;) dzięki za odpowiedzi
P-17106
« 1 »
  Strona 1 z 1