[opeGL] wstega mobiusa
Ostatnio zmodyfikowano 2016-12-27 17:18
zarezerwowane Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[opeGL] wstega mobiusa » 2016-12-25 11:17:52 czesc. od jakiegoś czasu próbuje zrobić wstęgę Mobiusa za pomoca freegluta. powinno byc takie cos: zrobilem takie cos: niby cos tam dziala, ale jeszcze sporo brakuje ;/ wiecie jak połączyć te vertexy? for( r = - 1; r <= 1; r += 0.4 ) for( double a = 0; a < 2 * PI; a += 0.4 ) { glBegin( GL_POINTS ); x = cos( a ) *( 1 +( r / 2 * cos( a / 2 ) ) ); y = sin( a ) *( 1 +( r / 2 * cos( a / 2 ) ) ); z = r / 2 * sin( a / 2 ); glVertex3f( x, y, z ); }
probowalem juz zmieniac w glbegin ale nic nie dawalo. jestem poczatkujacy i wszystkiego jeszcze nie ogarniam dlatego licze na jakies wskazowki od Was :) |
|
Gabes |
» 2016-12-25 12:55:43 GL_TRIANGLES |
|
Rashmistrz |
» 2016-12-25 14:10:25 Ja tam widzę na pierwszym GL_QUADS, a nie GL_POINTS. |
|
zarezerwowane Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2016-12-25 14:22:04 ja tez :D tylko problem w tym, ze nie potrafie tego poprawic ;c siedze przy tym moze 2-3h, nie oczekujcie ode mnie zbyt wiele :D for( double a = 0; a < 2 * PI; a += 0.2 ) { for( r = - 1; r <= 1; r += 0.5 ) { glBegin( GL_LINE_STRIP ); x = cos( a ) *( 2 +( r / 2 * cos( a / 2 ) ) ); y = sin( a ) *( 2 +( r / 2 * cos( a / 2 ) ) ); z = r / 2 * sin( a / 2 ); glVertex3f( x, y, z ); } glEnd(); }
for( r = - 1; r <= 1; r += 0.5 ) { for( double a = 0; a < 2 * PI; a += 0.2 ) { glBegin( GL_LINE_STRIP ); x = cos( a ) *( 2 +( r / 2 * cos( a / 2 ) ) ); y = sin( a ) *( 2 +( r / 2 * cos( a / 2 ) ) ); z = r / 2 * sin( a / 2 ); glVertex3f( x, y, z ); } glEnd(); }
co robie zle? oprocz tego, ze nie dzialaja trojkaty i kwadraty? |
|
latajacaryba |
» 2016-12-25 15:06:38 Witam, niestety nie pomogę, ale zastanawiam się, skąd wy bierzecie te wzory? Np to: x = cos( a ) *( 2 +( r / 2 * cos( a / 2 ) ) ); y = sin( a ) *( 2 +( r / 2 * cos( a / 2 ) ) ); z = r / 2 * sin( a / 2 ); Jak wpadliście na coś takiego? |
|
zarezerwowane Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2016-12-25 15:09:46 rownanie parametryczne, chociazby z wiki :)
|
|
zarezerwowane Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2016-12-27 15:02:47 ktos cos? |
|
Rashmistrz |
» 2016-12-27 17:18:53 Popracuj nad wzorami. Nie bez powodu masz tam przerwę.
Przekształć je tak, by "generator punktów" mógł generować punkty dla czworokątów, albo ich paski... Nie wiem. To ty chcesz uzyskać jakiś efekt. |
|
« 1 » |