Przekazywanie tablicy obiektów jako argument do metody w tej klasie.
Ostatnio zmodyfikowano 2017-01-09 12:35
Cytrynka1551 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Przekazywanie tablicy obiektów jako argument do metody w tej klasie. » 2017-01-09 11:48:24 Witam. Piszę prosty program obiektowy w c++ ale mam problem z klasą i jej obiektem (a właściwie tablicą dwuwymiarową obiektów), który chcę przesłać do metody w tej klasie. Mam następującą klasę: class Pola { public: int wartosc; int zlicz( Pola obiekt[ 100 ][ 100 ] ) { int i = obiekt[ 2 ][ 4 ].wartosc; return i; } };
W main Pola kw[ 100 ][ 100 ]; int a = zlicz( kw );
Żaden z tych sposobów nie działa, bo oba są i tak absurdalnie głupie. Nie wiem jak przesłać tablicę obiektów do klasy jako argument do metody, która jest w tej samej klasie. Nie wiem również jak później wywołać taką funkcję. Gdyby to był zwykły obiekt napisałabym Pola &obiekt, ale gdy dam to dla tablicy to jest napisane że nie można zrobić referencji do tablicy obiektów. Proszę o pomoc. |
|
pekfos |
» 2017-01-09 11:54:28 Wybierz konkretny element tablicy i dla niego wywołaj tą metodę. |
|
Cytrynka1551 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2017-01-09 12:04:41 A gdyby moja funkcja miała taką postać: int zlicz( Pola obiekt[ 100 ][ 100 ] ) { int licznik = 0; for( int j = 0; j < 100; j++ ) { for( int i = 0; i < 100; i++ ) { if( obiekt[ j ][ i ].wartosc == 1 ) { licznik++; } } } return licznik; }
to jak ją wywołać? Tu już chyba nie wystarczy zwykłe wywołanie dla konkretnego elementu? Potrzebuję mieć w zmiennej ilość takich elementów w tablicy obiektów, których wartość wynosi 1. Chcę je zliczyć w funkcji i normalnie przekazać przez return. |
|
darko202 |
» 2017-01-09 12:35:43 |
|
« 1 » |