Ruch z góry na dół (i vice versa)
Ostatnio zmodyfikowano 2010-05-29 15:56
GzZiom Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Ruch z góry na dół (i vice versa) » 2010-05-29 11:53:35 Witam! Mam problem, stworzyłem sobie w mojej grze kolce które za pomocą sinusoidy poruszają się z góry na dół. Chciałbym zrobić tak, że kiedy jeden kolec jest u góry to drugi jest na dole, a nie tak jak teraz (czyli poruszają się równocześnie). Próbowałem kombinować z opóźnianiem ale to nie przyniosło żadnych rezultatów. Bardzo proszę o pomoc.
pzdr. |
|
DejaVu |
» 2010-05-29 12:07:27 Dodawaj M_PI do argumentu przekazywanego do funkcji sin (bądź cos). Więcej nie da się napisać nie mając fagmentu kodu odpowiedzialnego za to co chcesz zrobić oraz jakiegoś rysunku, który dokładniej wyjaśni o co Ci chodzi. |
|
GzZiom Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2010-05-29 15:01:14 Oczywiście, już daje kod, który odpowiada za ruch: vy = 32 * sin(dt*40*PI); y = vy + _y ;
vy - "predkość" dt - czas który minął od włączenia programu PI - M_PI y - współrzędna y _y - wartość początkowa, którą podaję jako współrzędną y Tu kolejno opisane "klatki" takich kolców. I ogółem chodzi mi o to, jeżeli mam kilka kolców to żeby one nie ruszały się tak samo tylko na przemian. |
|
madmike44 |
» 2010-05-29 15:47:33 No to musisz mieć osobne bitmapy dla różnych kolców, i dla każdych kolców, które mają się poruszać odrębnie od reszty - osobną sinusoidę (obliczanie wartości sinusa). |
|
GzZiom Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2010-05-29 15:56:57 Każde kolce są takie same. Chodzi mi tylko o to że gdy pierwszy kolec jest u góry to drugi na dole.
@edit: Dzięki madmike44, dodałem następną sinusoidę dla co drugiego kolca, oraz tam dodałem trochę do dt i wszystko działa. |
|
« 1 » |