[Allegro, C++] Wyświetlanie postaci na bitmapie
Ostatnio zmodyfikowano 2010-05-29 17:33
lemis.aryl Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[Allegro, C++] Wyświetlanie postaci na bitmapie » 2010-05-29 14:50:32 Mam dużą bitmapę po której porusza się postać( postać jest rysowana na ekranie, a bitmapa porusza się pod nią). Teraz chciałbym aby gdzieś na bitmapie poruszała się druga postać i nie mam pojęcia jak to zrobić. Próbowałem tak: masked_blit( ludekc,bufor, dre.kierunek*60 ,dre.klatka*60 ,dre.x,dre.y, 60,60); ale efekt był taki, że wyświetlało mi drugą postać na ekranie i poruszała się równolegle do mojej postaci. masked_blit( ludekc,tlo, dre.kierunek*60 ,dre.klatka*60 ,dre.x,dre.y, 60,60); teraz było ok poza tym, że jak poruszała się druga postać to zostawiała za sobą ślad na bitmapie.
Jak mam wyświetlić drugą postać tak aby poruszała się niezależnie od mojej pierwszej postaci? |
|
TheLukon |
» 2010-05-29 16:43:38 Zrobić proste SI?? |
|
Rantrave |
» 2010-05-29 16:52:47 Musisz rysować równolegle drugą postać. W kodzie umieścić coś co będzie zmnieniało co jakąś chwilę w głównej pętli gry, x,y drugiej postaci i jeszcze raz to narysuje. przez co będziesz miał efekt przemieszczania się niezależnego drugiej postaci. |
|
ison |
» 2010-05-29 17:05:40 jako że poprzednie odpowiedzi były wg mnie mało zrozumiałe zamieszczam prosty kod ;) masked_blit(ludek2.obrazek,bufor,0,0,ludek2.x-pozycja.x,ludek2.y-pozycja.y,szerokosc,wysokosc);
w strukturze 'pozycja' zapisywana jest pozycja gornego lewego rogu okna gry. to jest chyba najprostsze rozwiązanie twojego problemu |
|
lemis.aryl Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2010-05-29 17:33:54 Jakoś pominąłem takie rozwiązanie. Ale już tak mam, że szukam nie tam gdzie trzeba. Dzięki. |
|
« 1 » |