Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[Allegro, C++] Wyświetlanie postaci na bitmapie

Ostatnio zmodyfikowano 2010-05-29 17:33
Autor Wiadomość
lemis.aryl
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[Allegro, C++] Wyświetlanie postaci na bitmapie
» 2010-05-29 14:50:32
Mam dużą bitmapę po której porusza się postać( postać jest rysowana na ekranie, a bitmapa porusza się pod nią).
Teraz chciałbym aby gdzieś na bitmapie poruszała się druga postać i nie mam pojęcia jak to zrobić.
Próbowałem tak:
masked_blit( ludekc,bufor, dre.kierunek*60 ,dre.klatka*60 ,dre.x,dre.y, 60,60);
ale efekt był taki, że wyświetlało mi drugą postać na ekranie i poruszała się równolegle do mojej postaci.
masked_blit( ludekc,tlo, dre.kierunek*60 ,dre.klatka*60 ,dre.x,dre.y, 60,60);
teraz było ok poza tym, że jak poruszała się druga postać to zostawiała za sobą ślad na bitmapie.

Jak mam wyświetlić drugą postać tak aby poruszała się niezależnie od mojej pierwszej postaci?
P-17266
TheLukon
» 2010-05-29 16:43:38
Zrobić proste SI??
P-17287
Rantrave
» 2010-05-29 16:52:47
Musisz rysować równolegle drugą postać. W kodzie umieścić coś co będzie zmnieniało co jakąś chwilę w głównej pętli gry, x,y drugiej postaci i jeszcze raz to narysuje. przez co będziesz miał efekt przemieszczania się niezależnego drugiej postaci.
P-17289
ison
» 2010-05-29 17:05:40
jako że poprzednie odpowiedzi były wg mnie mało zrozumiałe zamieszczam prosty kod ;)

masked_blit(ludek2.obrazek,bufor,0,0,ludek2.x-pozycja.x,ludek2.y-pozycja.y,szerokosc,wysokosc);
w strukturze 'pozycja' zapisywana jest pozycja gornego lewego rogu okna gry.
to jest chyba najprostsze rozwiązanie twojego problemu
P-17291
lemis.aryl
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2010-05-29 17:33:54
Jakoś pominąłem takie rozwiązanie. Ale już tak mam, że szukam nie tam gdzie trzeba.
Dzięki.
P-17296
« 1 »
  Strona 1 z 1