Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Baza danych w C++ - czy to ma sens?

Ostatnio zmodyfikowano 2017-02-04 14:47
Autor Wiadomość
drxantiq
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Baza danych w C++ - czy to ma sens?
» 2017-02-02 22:46:47
Cześć, przyszła moja pora na napisanie pracy inżynierskiej. Kierunek, który studiuję nie ma nic wspólnego z programowaniem, ale jest taka możliwość, bym napisał inżynierkę w formie bazy danych. Programuję od niedawna, ale uważam, że tak duży stosunkowo projekt pomoże mi się rozwinąć. Ma być to baza dla procesów produkcyjnych. Na razie znam tylko C++, ale już zacząłem się powoli interesować SQL, więc może w tym kierunku? Słyszałem, że praca dyplomowa w tej formie jest dosyć powszechna. Stąd wstępnie mam 2 pytania:

- czy jest sens tworzyć taką bazę danych w C++?
- może ktoś z tu obecnych też pisał taką bazę na zaliczenie? zdaję sobie sprawę z tego, że surowa, konsolowa forma to musi być za mało, macie może dla mnie jakieś wskazówki.. :P promotor mój niedoszły gdzieś wyparował i nie mam z nim kontaktu, a chciałbym już zacząć..
P-157254
1aam2am1
» 2017-02-03 00:01:17
Jeżeli piszesz program to c++
Jeżeli chcesz coś zapisać, odczytać z bazy danych potrzebujesz SQL. Chyba że zamierzasz napisać własny silnik bazy danych. Ale tego niepolecał bym nikomu kto jest o zdrowych zmysłach.

Taki projekt na twoim miejscu napisałbym w Access-ie Microsoftu. Posiada formularze, kwerendy. Można to sobie łatwo wszystko dostroić nie znając się zabardzo na programowaniu aplikacji graficznych. Będziesz miał wygląd aplikacji pisanych pod xp. I będzie to proste że w zmienianie i utrzymaniu w zwartej formie.
P-157257
drxantiq
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2017-02-04 14:07:53
Dzięki za odpowiedź:) Ale czy baza w Accessie nie będzie czymś zbyt prostym, w końcu do tego stworzony jest ten program? Albo to ja po prostu zbyt poważnie na to patrzę
P-157325
1aam2am1
» 2017-02-04 14:47:25