tomek66m Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Kompilacja kodu z lekcji 10. Animacja Allegro » 2017-02-19 20:22:30 Witam, po przepisaniu a następnie skopiowaniu całego kodu do CodeBlocksa po skompilowaniu wyskakuje błąd: "Program przestał działać". Ktoś miał podobny problem? Tu cały kod: #include <allegro.h> volatile long speed = 0; void increment_speed() { speed++; } END_OF_FUNCTION( increment_speed ); LOCK_VARIABLE( speed ); LOCK_FUNCTION( increment_speed ); int main() { allegro_init(); install_keyboard(); set_color_depth( 32 ); set_gfx_mode( GFX_AUTODETECT_WINDOWED, 640, 480, 0, 0 ); install_timer(); install_int_ex( increment_speed, BPS_TO_TIMER( 80 ) ); BITMAP * bufor = NULL; BITMAP * ludek0 = NULL; BITMAP * ludek1 = NULL; BITMAP * ludek2 = NULL; BITMAP * ludek3 = NULL; bufor = create_bitmap( 640, 480 ); if( !bufor ) { set_gfx_mode( GFX_TEXT, 0, 0, 0, 0 ); allegro_message( "Nie mogę utworzyć bufora !" ); allegro_exit(); return 0; } ludek0 = load_bmp( "bobek00.bmp", default_palette ); ludek1 = load_bmp( "bobek01.bmp", default_palette ); ludek2 = load_bmp( "bobek02.bmp", default_palette ); ludek3 = load_bmp( "bobek03.bmp", default_palette ); int ludek_x = 100, ludek_y = 100; int frame = 0; while( !key[ KEY_ESC ] ) { while( speed > 0 ) { if( key[ KEY_LEFT ] ) ludek_x--; if( key[ KEY_RIGHT ] ) ludek_x++; if( key[ KEY_UP ] ) ludek_y--; if( key[ KEY_DOWN ] ) ludek_y++; speed--; frame++; if( frame > 80 ) frame = 0; } clear_to_color( bufor, makecol( 150, 150, 150 ) ); if( frame < 20 ) { draw_sprite( bufor, ludek0, ludek_x, ludek_y ); } else if( frame >= 20 && frame < 40 ) { draw_sprite( bufor, ludek1, ludek_x, ludek_y ); } else if( frame >= 40 && frame < 60 ) { draw_sprite( bufor, ludek2, ludek_x, ludek_y ); } else if( frame >= 60 && frame < 80 ) { draw_sprite( bufor, ludek3, ludek_x, ludek_y ); } blit( bufor, screen, 0, 0, 0, 0, 640, 480 ); } remove_int( increment_speed ); destroy_bitmap( ludek0 ); destroy_bitmap( ludek1 ); destroy_bitmap( ludek2 ); destroy_bitmap( ludek3 ); destroy_bitmap( bufor ); allegro_exit(); return 0; } END_OF_MAIN();
|
|
Gabes |
» 2017-02-19 22:13:26 A masz te bobki obok *.exe. Tak w ogóle to porzuć allegro4:( |
|
tomek66m Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Re: » 2017-02-19 23:25:19 Biblioteki siedzą w folderze obok exe, a dopiero zaczynam programować, więc biorę coś prostego na początek :P |
|
Gabes |
» 2017-02-19 23:26:25 "bobek00.bmp" |
|
tomek66m Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Re » 2017-02-20 12:09:43 Przekopiowałem do folderu z exe, ale dalej nic
//EDIT
Zamykam, przerzucę się na inną bibliotekę |
|
« 1 » |