latajacaryba Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2017-02-24 20:14:45 @up Czytanie kodu? Tylko, że ja nie wiem co robi dana funkcja w jakimś kodzie, to co mi po czytaniu. Jak ją wygoogluje to pierwszą pozycją jest oficjalna dokumentacja (czyt. angielska dokumentacja) ;p No cóż... Trudno, a znasz jakieś anglojęzyczne dobre kursy? |
|
michal11 |
» 2017-02-24 20:18:48 Pisanie swojego kodu i dokumentacja + ew. google. |
|
latajacaryba Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2017-02-24 22:09:54 Mógłbym już zamknąć ten temat, ale mam jeszcze kilka pytań a bez sensu zamykać ten, żeby otworzyc nowy, a więc: - jak moge uzyskać wysokość, szerokość i położenie na scenie sprite'a? - co to za konstruktor sf::Rect< T >::Rect( const Vector2< T > & position, const Vector2< T > & size ) czyli: co oznacza to < T > (wiem, że to jakiś szablon, ale co on tu oznacza) oraz co oznaczają szablony w tych argumentach. Nie pogniewałbym się równiez za jakiś pseudo-kod / przykład użycia powyższego konstruktora ;) |
|
michal11 |
» 2017-02-25 00:46:24 sf::Sprite::getPosition() - pozycja sf::Sprite::getGlobalBounds() - wymiary dzięki szablonom nie trzeba pisać ciągle tego samego kodu tylko dla innych typów zmiennych, dzięki temu można napisać np. raz klasę Rect dla dowolnego typu i wyspecjalizować ją dla intów, floatów (sf::Rect<int> to sf::IntRect, sf::Rect<float> to sf::FloatRect) i dla jakiegokolwiek typu sobie tylko wymyślisz więc znajdziesz tutaj http://www.sfml-dev.org/documentation/2.4.2/classsf_1_1Rect.php masz tam tez jakiś przykładowy kod. Analogicznie sprawa wygląda dla vectorów, sa to po prostu klasy z dwoma polami dowolnego typu, może to być int, float, double, bool itp. W podanym przez ciebie konstruktorze jest w zasadzie napisane, że klasa Rect przyjmuje 2 argumenty będące vectorami i że ich typy szablonowe musza się zgadzać to znaczy, że takie coś zadziała Vector2 < float > pos; Vector2 < float > size; Rect < float > rect( pos, size );
Vector2fpos; Vector2f size; FloatRect rect( pos, size );
ale już coś takiego nie Vector2 < int > pos; Vector2 < int > size; FloatRect < float > rect( pos, size );
Vector2i pos; Vector2i size; FloatRect rect( pos, size );
Dużo przydatnych informacji znajdziesz też w oficjalnym tutorialu http:www.sfml-dev.orgtutorials2.4" oraz w opisach każdej z klasy http://www.sfml-dev.org/documentation/2.4.2/classes.php (jak pisałem swój pierwszy projekt w sfml to ten link miałem zawsze otwarty w przeglądarce i to na wielu kartach). |
|
pekfos |
» 2017-02-25 02:21:05 Skąd mogę nauczyć się sfml na poziomie wyższym niż w kursach tej strony? Chodzi mi o polskojęzyczną wersję. I skąd Wy się uczyliście sfml'a? Bo widziałem, że jest mnóstwo nieomówionych w kursie klas czy funkcji. |
A co to, kurs ma omawiać bibliotekę w 100%? Nikt nie ma tyle czasu do zmarnowania, żeby coś takiego pisać. Jeśli nie umiesz czytać angielskiej dokumentacji, to jesteś na przegranej pozycji. |
|
latajacaryba Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2017-02-25 02:27:33 No niestety, angielskiego uczę się niecałe 3 lata, wcześniej tylko niemiecki, w dodatku wszystko na poziomie szkolnym, czyli wiadomo, od kartkówki do kartkówki a potem zero powtórzeń... Ale zamierzam się poprawić i skrupulatnie uczyć się języka, co niestety będzie dość czasochłonne, jedyne co na tą chwilę wiem, to lekcje ze szkoły, rozmowy w grach multi i fiszki (polecam). Niestety, prawda jest taka, że żeby znać język, trzeba uczyć się również na własną rękę. W każdym bądź razie jestem wdzięczny za odpowiedzi, co ja bym zrobił bez tego forum ;)
|
|
Tomak |
» 2017-02-26 17:02:51 Skąd mogę nauczyć się sfml na poziomie wyższym niż w kursach tej strony? Chodzi mi o polskojęzyczną wersję. I skąd Wy się uczyliście sfml'a? Bo widziałem, że jest mnóstwo nieomówionych w kursie klas czy funkcji. |
http://szymonsiarkiewicz.pl/poradniki/sfml-kurs-podstawowy/sfml-kurs-dla-poczatkujacych/ |
|
1 « 2 » |