Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

sfml - wychwycenie jednoczesnego wciśnięcia dwóch przycisków i kolizja z obiektem

Ostatnio zmodyfikowano 2017-02-26 17:02
Autor Wiadomość
latajacaryba
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2017-02-24 20:14:45
@up
Czytanie kodu? Tylko, że ja nie wiem co robi dana funkcja w jakimś kodzie, to co mi po czytaniu. Jak ją wygoogluje to pierwszą pozycją jest oficjalna dokumentacja (czyt. angielska dokumentacja) ;p
No cóż... Trudno, a znasz jakieś anglojęzyczne dobre kursy?
P-158274
michal11
» 2017-02-24 20:18:48
Pisanie swojego kodu i dokumentacja + ew. google.
P-158275
latajacaryba
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2017-02-24 22:09:54
Mógłbym już zamknąć ten temat, ale mam jeszcze kilka pytań a bez sensu zamykać ten, żeby otworzyc nowy, a więc:
- jak moge uzyskać wysokość, szerokość i położenie na scenie sprite'a?
- co to za konstruktor
                   sf::Rect< T >::Rect( const Vector2< T > &  position, const Vector2< T > & size )
czyli: co oznacza to < T > (wiem, że to jakiś szablon, ale co on tu oznacza) oraz co oznaczają szablony w tych argumentach. Nie pogniewałbym się równiez za jakiś pseudo-kod / przykład użycia powyższego konstruktora ;)
P-158276
michal11
» 2017-02-25 00:46:24
sf::Sprite::getPosition() - pozycja
sf::Sprite::getGlobalBounds() - wymiary

dzięki szablonom nie trzeba pisać ciągle tego samego kodu tylko dla innych typów zmiennych, dzięki temu można napisać np. raz klasę Rect dla dowolnego typu i wyspecjalizować ją dla intów, floatów (sf::Rect<int> to sf::IntRect, sf::Rect<float> to sf::FloatRect) i dla jakiegokolwiek typu sobie tylko wymyślisz więc znajdziesz tutaj http://www.sfml-dev.org​/documentation/2.4.2​/classsf_1_1Rect.php masz tam tez jakiś przykładowy kod. Analogicznie sprawa wygląda dla vectorów, sa to po prostu klasy z dwoma polami dowolnego typu, może to być int, float, double, bool itp. W podanym przez ciebie konstruktorze jest w zasadzie napisane, że klasa Rect przyjmuje 2 argumenty będące vectorami i że ich typy szablonowe musza się zgadzać to znaczy, że takie coś zadziała
C/C++
Vector2 < float > pos;
Vector2 < float > size;
Rect < float > rect( pos, size );

//co w zasadzie powinno byc napisane tak:

Vector2fpos;
Vector2f size;
FloatRect rect( pos, size );

ale już coś takiego nie
C/C++
Vector2 < int > pos;
Vector2 < int > size;
FloatRect < float > rect( pos, size );

//co w zasadzie powinno byc napisane tak:

Vector2i pos;
Vector2i size;
FloatRect rect( pos, size );

Dużo przydatnych informacji znajdziesz też w oficjalnym tutorialu http:www.sfml-dev.orgtutorials​2.4​" oraz w opisach każdej z klasy http://www.sfml-dev.org​/documentation/2.4.2/classes.php (jak pisałem swój pierwszy projekt w sfml to ten link miałem zawsze otwarty w przeglądarce i to na wielu kartach).
P-158278
pekfos
» 2017-02-25 02:21:05
Skąd mogę nauczyć się sfml na poziomie wyższym niż w kursach tej strony? Chodzi mi o polskojęzyczną wersję.
I skąd Wy się uczyliście sfml'a? Bo widziałem, że jest mnóstwo nieomówionych w kursie klas czy funkcji.
A co to, kurs ma omawiać bibliotekę w 100%? Nikt nie ma tyle czasu do zmarnowania, żeby coś takiego pisać. Jeśli nie umiesz czytać angielskiej dokumentacji, to jesteś na przegranej pozycji.
P-158280
latajacaryba
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2017-02-25 02:27:33
No niestety, angielskiego uczę się niecałe 3 lata, wcześniej tylko niemiecki, w dodatku wszystko na poziomie szkolnym, czyli wiadomo, od kartkówki do kartkówki a potem zero powtórzeń...
Ale zamierzam się poprawić i skrupulatnie uczyć się języka, co niestety będzie dość czasochłonne, jedyne co na tą chwilę wiem, to lekcje ze szkoły, rozmowy w grach multi i fiszki (polecam).
Niestety, prawda jest taka, że żeby znać język, trzeba uczyć się również na własną rękę.
W każdym bądź razie jestem wdzięczny za odpowiedzi, co ja bym zrobił bez tego forum ;)
P-158281
Tomak
» 2017-02-26 17:02:51
Skąd mogę nauczyć się sfml na poziomie wyższym niż w kursach tej strony? Chodzi mi o polskojęzyczną wersję.
I skąd Wy się uczyliście sfml'a? Bo widziałem, że jest mnóstwo nieomówionych w kursie klas czy funkcji.
http://szymonsiarkiewicz.pl/poradniki/sfml-kurs-podstawowy/sfml-kurs-dla-poczatkujacych/
P-158310
1 « 2 »
Poprzednia strona Strona 2 z 2