Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

bazy danych txt i C++

Ostatnio zmodyfikowano 2017-03-14 22:10
Autor Wiadomość
razenas
Temat założony przez niniejszego użytkownika
bazy danych txt i C++
» 2017-03-14 20:31:11
Mam zrobić program który potrzebuje właśnie bazy danych. Planuje użyć trzech plików txt (jeden dla użytkowników, drugi dla spisu usług, trzeci do zapisywania "kto co i kiedy") Jeśli chodzi o tworzenie typowych baz danych pod C++ jestem w tym zielony.

Pewnie tworzyłbym osobne "rekordy" jako długie stringi w kazdej linijce takiego txt i zapisywał tak jakbym później chciał wczytać dane do excela czyli np uzytkownicy.txt według wzoru

ID;imie;nazwisko;adres;numer_telefonu;data_rejestracji

potem dzięki ";" bym mógł sobie to dzielić na różne sposoby.

Mam na to sporo czasu więc w sumie mógłbym poznać coś nowego. Tak więc chciałbym spytać jakie zagadnienia powinienem przerobić aby lepiej wejść z bazy danych?

P-158997
czaffik
» 2017-03-14 20:38:13
Skoro masz sporo czasu, i jeśli znasz programowanie obiektowe to poleciłbym sqlite + qt. Jak się tego nauczysz to powinno iść gładko. Do tworzenia i edytowania baz danych w sqlite znajdziesz jakieś oprogramowanie (pełno tego na necie), a cała baza sqlite to nic innego jak jeden plik (tylko rozszerzenie inne niż txt) - to rozwiązanie znam po japońsku więc mogę polecić, innych nie znam wcale więc wypowiadał się nie będę, ale tworzenie bazy w pliku tekstowym wydaje mi się uciążliwe.
P-158999
pekfos
» 2017-03-14 21:04:31
Tak więc chciałbym spytać jakie zagadnienia powinienem przerobić aby lepiej wejść z bazy danych?
Nazwanie pliku CSV 'bazą danych' jest dość zabawne. Jak chcesz wejść dobrze w bazy danych, to poczytaj o relacyjnych bazach danych i zapytaniach SQL. Do lokalnej bazy danych w C++ dobrze nadaje się sqlite.
P-159002
razenas
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2017-03-14 22:10:03