czajo5 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
lekcja21 program ma losować bez powtórzeń z 3 wybranych liczb ale losuje liczby z innego zakresu » 2017-03-14 23:18:41 witam mam taki problem jak opisałem w tytule. Jeżeli ktoś mógłby mi powiedzieć gdzie tkwi błąd byłbym wdzięczny ( podkreślam , że jestem naprawdę początkujący)
#include <iostream> #include <cstdlib> #include <ctime> int wpisujemy( int wybrana[] , int rozmiar ) { int x = 0; do { std::cout << "podaj" << x + 1 << "liczbe" << std::endl; std::cin >> wybrana[x]; x++; }while( x < rozmiar ); return wybrana[rozmiar]; } bool sprawdzam_czy_wylosowana( int kandydat ,int wylosowana[] , int rozmiar ) { if ( rozmiar <= 0 ) return false; int ile = 0; do { if( kandydat == wylosowana[ ile] ) return true; ile++; }while( ile < rozmiar); return false; } int losuj( int wylosowana[] ) { return wylosowana[ rand() % 3 ]; } int main() { srand(time(NULL)); int wybrana[3]; int wylosowana[2]; wybrana[3] = wpisujemy( wybrana , 3 ); int x ; int los; do { los = losuj( wybrana); if( sprawdzam_czy_wylosowana( los , wylosowana , x ) == false ) { los = wylosowana[ x ]; x++; } }while( x < 2); x = 0; do { std::cout << wylosowana[ x ] << ","; x++; }while( x < 2 ); return 0; }
|
|
maly7 |
» 2017-03-15 02:00:13 int losuj( int wylosowana[] ) { return wylosowana[ rand() % 3 ]; } Ty wcale nie losujesz tutaj liczby która później będzie pobierana tylko zwracasz losowy element tablicy 0, 1 lub 2, a tablica wylosowana ma tylko 2 elementy. Nie masz tutaj żadnego innego losowania. |
|
» 2017-03-15 07:45:35 maly7 - taki mialem zamiar, że w połączeniu z tą pętlą będzie ni wybierało 2 liczby z tablicy wybrana[] ma 3 elementy ale przypisuje jakieś duże liczby do { los = losuj( wybrana ); if( sprawdzam_czy_wylosowana( los, wylosowana, x ) == false ) { los = wylosowana[ x ]; x++; } } while( x < 2 );
|
|
maly7 |