Mapa kafelkowa w pliku
Ostatnio zmodyfikowano 2010-06-05 17:31
lenrokskate |
» 2010-06-05 16:14:10 jemu chodzi chyba o to, że rozmiar mapy (jednej i tej samej) nie będzie się zmieniał w czasie gry. Co do tych constów - jaki masz problem? plik z mapką (o góry rozmiary a potem sama mapa): 10 10 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 2 2 2 2 2 2 2 2 1 1 3 3 3 3 3 3 3 3 1 1 2 2 2 2 2 2 2 2 1 1 3 3 3 3 3 3 3 3 1 1 2 2 2 2 2 2 2 2 1 1 3 3 3 3 3 3 3 3 1 1 2 2 2 2 2 2 2 2 1 1 3 3 3 3 3 3 3 3 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
i potem pobierasz ten rozmiar i robisz tablicę: pobierzRozmiar(); int mapa[ MAX_X ][ MAX_Y ]; pobierzMape();
|
|
GzZiom Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2010-06-05 16:16:43 Pobieranie rozmiaru: plik >> MAP_W; itd. Nie da się przecież nic przypisać do stałej. A ta zmienna musi być stała bo tworzę potem tablice na bazie tej zmiennej. |
|
ison |
» 2010-06-05 17:02:08 to zrób tablicę [100][100] i przypisuj tylko tam gdzie ci potrzeba... |
|
GzZiom Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2010-06-05 17:05:11 To zwykła strata pamięci. Nie ma jakiegoś innego pomysłu? |
|
kamillo121 |
» 2010-06-05 17:15:39 Tablica dynamiczna, nie będziesz marnował pamięci i będziesz mógł swobodnie dopisywać dane, jedyne co ci trzeba to wskaźnik na tablice i baju baj :) |
|
GzZiom Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2010-06-05 17:17:50 Niebyt wiem jak to zrobić. Moglibyście mnie naprowadzić? |
|
kamillo121 |
» 2010-06-05 17:21:34 |
|
GzZiom Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2010-06-05 17:29:50 Ok napisałem coś takiego:
short int *map = new short int map[MAP_H][MAP_W];
tylko to się akurat nie kompiluje :/ |
|
1 2 3 « 4 » 5 |