Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Mapa kafelkowa w pliku

Ostatnio zmodyfikowano 2010-06-05 17:31
Autor Wiadomość
lenrokskate
» 2010-06-05 16:14:10
jemu chodzi chyba o to, że rozmiar mapy (jednej i tej samej) nie będzie się zmieniał w czasie gry.

Co do tych constów - jaki masz problem?

plik z mapką (o góry rozmiary a potem sama mapa):

10 10
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
1 2 2 2 2 2 2 2 2 1
1 3 3 3 3 3 3 3 3 1
1 2 2 2 2 2 2 2 2 1
1 3 3 3 3 3 3 3 3 1
1 2 2 2 2 2 2 2 2 1
1 3 3 3 3 3 3 3 3 1
1 2 2 2 2 2 2 2 2 1
1 3 3 3 3 3 3 3 3 1
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1

i potem pobierasz ten rozmiar i robisz tablicę:
C/C++
pobierzRozmiar();
int mapa[ MAX_X ][ MAX_Y ];
pobierzMape();
P-17610
GzZiom
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2010-06-05 16:16:43
Pobieranie rozmiaru:
plik >> MAP_W;
itd. Nie da się przecież nic przypisać do stałej. A ta zmienna musi być stała bo tworzę potem tablice na bazie tej zmiennej.
P-17611
ison
» 2010-06-05 17:02:08
to zrób tablicę [100][100] i przypisuj tylko tam gdzie ci potrzeba...
P-17613
GzZiom
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2010-06-05 17:05:11
To zwykła strata pamięci. Nie ma jakiegoś innego pomysłu?
P-17614
kamillo121
» 2010-06-05 17:15:39
Tablica dynamiczna, nie będziesz marnował pamięci i będziesz mógł swobodnie dopisywać dane, jedyne co ci trzeba to wskaźnik na tablice i baju baj :)
P-17615
GzZiom
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2010-06-05 17:17:50
Niebyt wiem jak to zrobić. Moglibyście mnie naprowadzić?
P-17616
kamillo121
» 2010-06-05 17:21:34
P-17617
GzZiom
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2010-06-05 17:29:50
Ok napisałem coś takiego:

short int *map = new short int map[MAP_H][MAP_W];

tylko to się akurat nie kompiluje :/
P-17618
1 2 3 « 4 » 5
Poprzednia strona Strona 4 z 5 Następna strona