Nowy objekt klasy wewnątrz warunku if
Ostatnio zmodyfikowano 2017-04-05 18:06
wilkoo13 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Nowy objekt klasy wewnątrz warunku if » 2017-04-05 17:54:57 Mam problem. W programie chcę zapytać użytkownika czy chce utworzyć nowy objekt. Jeśli się zgodzi w tedy jest tworzony objekt i uruchamiają się konstruktory które prowadzą użytkownika przez inicjalizację danych jak np, name. Ale po zakończeniu warunku zakres istnienia obiektu się kończy i jest on "niszczony" przez co nie mam do niego dostępu. Czy jest możliwość rozwiązania tego problemu? Fragment kodu: bool reask( string prevq );
int main() { lastq = "Do you want to create new character? y/n"; if( reask( lastq ) ) { Character first; first.showinfo(); } lastq = "Do you want to create new character? y/n"; if( reask( lastq ) ) { Character second; second.showinfo(); } lastq = "Do you want to show info about your 2 characters? y/n"; if( reask( lastq ) ) { first.showinfo(); second.showinfo(); } return 0; } |
|
Saran |
» 2017-04-05 18:06:50 Możesz stworzyć tablicę dynamiczną std::vector postaci przed if'em i dodawać do niego nowe postacie po ich stworzeniu. |
|
« 1 » |