[C++] Tworzenie obiektów klasy w pętli
Ostatnio zmodyfikowano 2017-04-07 18:17
cichybiala Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[C++] Tworzenie obiektów klasy w pętli » 2017-04-07 18:08:24 Witam, potrzebuje pomocy z programem, a dokładniej chciałem napisać program w którym można dodawać w pętli nowe obiekty danej klasy. Problemem jest to że nie wiem jak nadać nazwę zmiennej obiektowej poprzez jakąś zmienną. Chciałbym aby podawać nazwę obiektu z klawiatury i program tworzył obiekt o takiej nazwie ale nie wiem jak. Napisałem coś takiego, ale to jest źle bo nie przyjmuje zmiennej w miejscu gdzie powinna być stała nazwa. Moja klasa się nazywa Tabela tak w ogóle. case 1: char tablename[ 50 ]; int records; cout << "Podaj nazwe tabeli i ilosc Rekordow.\nnazwa: "; cin >> tablename; cout << "ilosc Rekordow: "; cin >> records; Tabela tablename( tablename, records ); break;
|
|
carlosmay |
» 2017-04-07 18:13:00 |
|
Bielan |
» 2017-04-07 18:17:27 Problemem jest to że nie wiem jak nadać nazwę zmiennej obiektowej poprzez jakąś zmienną.
|
To nie jest problemem bo nie musisz generować nazw zmiennych aby tworzyć obiekty w pętli. Możesz spróbować kilka sposobów np. zadeklarować tablicę obiektów i potem aktualizować dane, zadeklarować tablicę wskaźników na obiekty i tworzyć je w pętli albo najlepiej stworzyć std::vector obiektów i dodawać do niego obiekty w pętli. Ostatecznie tak jak ktoś wyżej proponował możesz stworzyć std::map obiektów, ale to wtedy jeżeli faktycznie chcesz powiązać obiekt z daną nazwą i wyszukiwać go poprzez nazwę. W innym wypadku std::vector jest wystarczający. |
|
« 1 » |