Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[C++] Tworzenie obiektów klasy w pętli

Ostatnio zmodyfikowano 2017-04-07 18:17
Autor Wiadomość
cichybiala
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[C++] Tworzenie obiektów klasy w pętli
» 2017-04-07 18:08:24
Witam, potrzebuje pomocy z programem, a dokładniej chciałem napisać program w którym można dodawać w pętli nowe obiekty danej klasy.
Problemem jest to że nie wiem jak nadać nazwę zmiennej obiektowej poprzez jakąś zmienną.
Chciałbym aby podawać nazwę obiektu z klawiatury i program tworzył obiekt o takiej nazwie ale nie wiem jak.
Napisałem coś takiego, ale to jest źle bo nie przyjmuje zmiennej w miejscu gdzie powinna być stała nazwa.
Moja klasa się nazywa Tabela tak w ogóle.
C/C++
case 1:
char tablename[ 50 ];
int records;
cout << "Podaj nazwe tabeli i ilosc Rekordow.\nnazwa: ";
cin >> tablename;
cout << "ilosc Rekordow: ";
cin >> records;
Tabela tablename( tablename, records );
break;
P-159949
carlosmay
» 2017-04-07 18:13:00
Do takich operacji wygodny będzie std::map<>.
P-159950
Bielan
» 2017-04-07 18:17:27

Problemem jest to że nie wiem jak nadać nazwę zmiennej obiektowej poprzez jakąś zmienną.
To nie jest problemem bo nie musisz generować nazw zmiennych aby tworzyć obiekty w pętli.

Możesz spróbować kilka sposobów np. zadeklarować tablicę obiektów i potem aktualizować dane, zadeklarować tablicę wskaźników na obiekty i tworzyć je w pętli albo najlepiej stworzyć
std::vector
 obiektów i dodawać do niego obiekty w pętli.

Ostatecznie tak jak ktoś wyżej proponował możesz stworzyć
std::map
 obiektów, ale to wtedy jeżeli faktycznie chcesz powiązać obiekt z daną nazwą i wyszukiwać go poprzez nazwę. W innym wypadku
std::vector
 jest wystarczający.
P-159951
« 1 »
  Strona 1 z 1