Dodawanie grafiki w qt creator
Ostatnio zmodyfikowano 2017-05-18 23:34
Alex_Cooperek Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Dodawanie grafiki w qt creator » 2017-05-18 21:28:30 Dzień Dobry Chciałabym stworzyć grę "Chińczyk" do tego potrzebuję stworzyć planszę. Tylko nie wiem jak dodać konkretne pola, wcześniej utworzone. Szukałam w internecie, ale nikt nie pokazał tak mniej więcej krok po kroku. Byłabym wdzięczna za wskazówki. Pozdrawiam |
|
maly7 |
» 2017-05-18 22:08:57 Możesz utworzyć obiekt QGraphicsView a do niego wstawić QGraphicsScene z ustaloną pixmapą (QPixmap). W internecie jest dużo przykładów, można zrobić to np. tak: QGraphicsView * graphicView = new QGraphicsView( this ); QGraphicsScene * scene = new QGraphicsScene(); scene->addPixmap( QPixmap( ":/images/obraz.png" ) ); graphicView->setScene( scene ); Ewentualnie zamiast tworzyć QGraphicsView w kodzie możesz go dodać w designerze. |
|
Alex_Cooperek Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2017-05-18 22:27:26 Właśnie chciałabym dodać w Designerze tylko nie dokońca wiem jak, nigdzie nie mogę znaleźć jakąś "instrukcję" lub wskazówkę. |
|
maly7 |
» 2017-05-18 23:34:46 Więc dodaj obiekt Graphics View w designerze i go gdzieś rozmieść. Następnie utwórz (gdzieś w kodzie, gdziekolwiek, może to być np. konstruktor klasy okna głównego) obiekt QGraphicsScene, ustaw temu obiektowi pixmape (za pomocą metody addPixmap), czyli załaduj jakiś obrazek. Na koniec przypisz tę scenę do obiektu graphicsview za pomocą metody setScene. Przykładowy kod (podałem podobny wyżej): QGraphicsScene * scene = new QGraphicsScene(); scene->addPixmap( QPixmap( ":/images/obraz.png" ) ); ui->graphicsView->setScene( scene ); Jeśli czegoś nie wiesz, napjerw poczytaj o tych obiektach, metodach, przejrzyj dokumentację Qt, dopiero wtedy jak nie będziesz wiedziała napisz. Równie dobrze możesz utworzyć jakiś np. QLabel i w styleSheet (składnia CSS) wpisać: background - image: url( ":/images/obraz.png" ); |
|
« 1 » |