Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[C++][SFML] Zapisywanie całych obiektów do pliku

Ostatnio zmodyfikowano 2017-06-21 09:12
Autor Wiadomość
Euvarios
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[C++][SFML] Zapisywanie całych obiektów do pliku
» 2017-06-20 21:04:50
Mam problem i nie wiem jak go rozwiązać. Załóżmy, że posiadam dwa projekty. Jeden to edytor mapy do gry platformowej, drugi to sama gra. Oba używają tej samej klasy Mapa. Zawiera ona dużą ilość informacji(o niestandardowych formatach) i rozbudowanych metod. Załóżmy, że edytor tworzy obiekt Mapa poziom1. Jak go teraz zapisać, by móc go później odczytać i przypisać w samym projekcie gry. Czego potrzebuję w skrócie:

Edytor:
Mapa poziom1 --> plik.*
Gra:
plik.* --> Mapa mapa1

Macie może jakieś teksty dotyczące tego zagadnienia? Chętnie poczytam na ten temat. A może sami macie na to pomysł? Za wszelkie odpowiedzi z góry dziękuję.
P-162732
carlosmay
» 2017-06-20 21:54:29
Za mało danych w temacie.
Jeśli miałoby to być zapisanie wszystkiego z klasy do pliku i później odczyt całości
poszukaj informacji o serializacji z użyciem boost.
Albo zmontuj klasę pomocniczą, która będzie umiała zapisać i załadować z pliku dane.
Udostępnić ją dla edytora i gry.
P-162735
michal11
» 2017-06-20 21:55:35
Serializacja, możesz albo stworzyć jakiś swój format binarny, albo skorzystać z jakiegoś gotowego, tekstowego (xml, json).
P-162737
pekfos
» 2017-06-20 22:11:32
P-162738
Euvarios
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2017-06-21 09:12:05
Dziękuje za odpowiedzi, uznałem, że zapiszę binarnie wszystkie kluczowe informacje z obiektu do pliku, a następnie przy pomocy tych danych odtworzę go w projekcie głównym. Wydaje mi się, że jest to najmniej skomplikowany sposób.
P-162745
« 1 »
  Strona 1 z 1