[SFML] Rzut izometryczny, obrót pojazdu 360 stopni
Ostatnio zmodyfikowano 2017-08-31 02:09
sebox Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[SFML] Rzut izometryczny, obrót pojazdu 360 stopni » 2017-08-29 21:05:11 Cześć Aktualnie piszę grę 2.5d izometryczną i natknąłem się na problem, jak zrobić płynne przejścia między zdjęciami pojazdu. Tzn mam 8 zdjęć różnych pozycji czołgu i chcę zrobić tak abym mógł go płynnie obracać. Jak wy byście to zrobili ? |
|
Gabes |
» 2017-08-29 21:37:07 |
|
Saran |
» 2017-08-30 11:24:31 |
|
sebox Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2017-08-30 20:03:25 Ciekawe, ale wolałbym coś prostszego jeżeli się da. Generalnie chcę aby był taki płynny obrót tak jak postać w Diablo 2 tak u mnie chciałbym aby czołg zwyczajnie mógł obracać się prawie jak model 3D. Jak ktoś ma jeszcze jakiś ciekawy pomysł to poproszę |
|
pekfos |
» 2017-08-30 20:07:02 Tzn mam 8 zdjęć różnych pozycji czołgu i chcę zrobić tak abym mógł go płynnie obracać. |
Nie da się. Jak chcesz mieć płynne obroty, to użyj modelu 3D, albo zrób widok z góry. Patrzenie na obiekt z boku sprawia, że widzisz inną część obiektu w zależności od kąta obrotu. Ciekawe, ale wolałbym coś prostszego jeżeli się da. |
Jedyne co się da, to więcej grafik. Zamiast obracać o 45 stopni, obracaj o 15, a będzie to mniej zauważalne. Znajdź w internecie model 3d czołgu i go sobie w blenderze poobracaj. W Diablo 2 jeśli mnie pamięć nie myli, postać była pokazana tylko pod 8 kątami, ale jest jednak różnica między małą postacią, a długą lufą czołgu, która w praktyce robi ci za wskazówkę zegara. Jak chcesz nie widzieć tu przeskoku, to potrzebujesz dużo grafik. |
|
sebox Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2017-08-30 20:32:36 Faktycznie, masz rację. Szczerze mówiąc, teraz się zastanawiam czy nie lepiej będzie przerzucić się na zwykłe 2d. Bo tak na prawdę aby był super płynny czołg i lufa to musiałbym mieć do 360 zdjęć czołgu i podobnie lufy albo przynajmniej ze 200, chyba gra nie warta świeczki. Lub kontynuować zabawę w 2.5d ale coś bardziej w stylu Diablo. W każdym razie dzięki wielkie |
|
Saran |
» 2017-08-31 02:09:42 Nie musisz mieć aż tylu zdjęć ;) Wystarczy mieć model czołgu zapisany w paru obrazkach .png, tak jak pisałem wcześniej. |
|
« 1 » |