Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[OpenGL]Stencil buffer to render cap solid

Ostatnio zmodyfikowano 2017-09-09 20:15
Autor Wiadomość
fokusx
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[OpenGL]Stencil buffer to render cap solid
» 2017-09-06 17:49:55
Cześć,
mam pewien problem, a mianowicie chce wyrenderować cap solid.
Wyłączyłem opcję wycinania face'ów, za pomocą równania płaszczyzny obcinania usunąłem fragmenty, które maja być niewidoczne i teraz pojawia się problem.
Aktualnie cap rysuje tak:
1. Renderuj obiekt z zapisem do bufora kolorów
2. Uzupełnij stencil buffer z wyłączonym zapisem do bufora kolorów : jeśli przednia ścianka - zmniejsz wartość bufora, jeśli tylna zwiększ.
3. Rysowanie cap solid: rysuj płaszczyznę, jeśli wartość stencil bufora jest różna od 0.

Problem pojawia się z wieloma obiektami, gdy mniejszy jest w większym - widoczny jest mniejszy obiekt, chociaż powinien być zakryty przez cap solid.

Jak rozwiązać ten problem?
P-164639
DejaVu
» 2017-09-09 10:59:42
może jeszcze powinieneś włączyć z-buffer?
P-164739
fokusx
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2017-09-09 20:15:21
Znalazłem błąd - uzupełniałem stencil buffer jednocześnie dla tylnych i przednich ścianek przez co zdarzały się przypadki, że stencil buffer powinien być ujemny, co jest niemożliwe :)
P-164752
« 1 »
  Strona 1 z 1