[OpenGL]Stencil buffer to render cap solid
Ostatnio zmodyfikowano 2017-09-09 20:15
fokusx Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[OpenGL]Stencil buffer to render cap solid » 2017-09-06 17:49:55 Cześć, mam pewien problem, a mianowicie chce wyrenderować cap solid. Wyłączyłem opcję wycinania face'ów, za pomocą równania płaszczyzny obcinania usunąłem fragmenty, które maja być niewidoczne i teraz pojawia się problem. Aktualnie cap rysuje tak: 1. Renderuj obiekt z zapisem do bufora kolorów 2. Uzupełnij stencil buffer z wyłączonym zapisem do bufora kolorów : jeśli przednia ścianka - zmniejsz wartość bufora, jeśli tylna zwiększ. 3. Rysowanie cap solid: rysuj płaszczyznę, jeśli wartość stencil bufora jest różna od 0.
Problem pojawia się z wieloma obiektami, gdy mniejszy jest w większym - widoczny jest mniejszy obiekt, chociaż powinien być zakryty przez cap solid.
Jak rozwiązać ten problem? |
|
DejaVu |
» 2017-09-09 10:59:42 może jeszcze powinieneś włączyć z-buffer? |
|
fokusx Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2017-09-09 20:15:21 Znalazłem błąd - uzupełniałem stencil buffer jednocześnie dla tylnych i przednich ścianek przez co zdarzały się przypadki, że stencil buffer powinien być ujemny, co jest niemożliwe :) |
|
« 1 » |