latajacaryba Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Efektywne tworzenie animacji do gry. » 2017-09-13 21:06:41 Witam. Piszę grę i potrzebne mi są animacje. Myślałem, by zrobić to wyświetlając tekstury jedna po drugiej w krótkich odstępach czasu, jednak okazało się, że "Trochę" miałbym rysowania. Pytanie: czy jest jakaś opcja, jak coś takiego przyspieszyć? Oczywiście chciałbym, by ta opcja była kompatybilna z biblioteką SFML. I jeszcze pytanie, jak zrobić coś takiego, że postać trzyma daną broń? To znaczy raz miecz, raz różdżkę itd, przecież nikt chyba nie rysuje osobnych tekstur gracza dla różnych broni, tylko ma teksture postaci w "wkłada" jej w łapę dany przedmiot. |
|
Saran |
» 2017-09-13 21:55:23 Co do drugiego, możesz zdefiniować współrzędne trzymania broni dla danej postaci, a w obiekcie broni standardowy kąt jej obrotu w trakcie trzymania. |
|
latajacaryba Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2017-09-13 22:01:12 Też o tym myślałem, ale szukam łatwiejszego sposobu :P |
|
Saran |
» 2017-09-13 22:14:24 Co do animacji, nie musisz zmieniać tekstury. Możesz trzymać animacje w spritesheecie, a następnie zmieniać jedynie odczytywany fragment tekstury. Np 0, 0 - 32, 32 = 1 klatka | 32, 0 - 64, 32 = 2 klatka. |
|
latajacaryba Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2017-09-13 22:18:38 Niewiele to zmienia w kwestii rysowania a mam już zrobiony system do animacji (w sumie nie trzeba by było tak wiele zmieniać, ale i tak...). Z jednym rysunkiem jednej postaci męczyłem się w gimpie ponad 2h :( Może jak porobie ctrlc ctrlv tych części które będą podobne/takie same w innych teksturach, pójdzie szybciej (np. głowa). |
|
Saran |
» 2017-09-13 22:20:38 Hmm, spróbuj użyć programów typu Spriter. |
|
latajacaryba Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2017-09-13 22:28:42 Ooo dzięki, wygląda naprawdę dobrze, jutro go przetestuje :D |
|
latajacaryba Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2017-09-14 21:28:03 Mam go, sprawuje się dobrze i znacznie przyspieszy pracę :) Dziękuję, temat zamykam |
|
« 1 » |