Dziedziczenie c++
Ostatnio zmodyfikowano 2017-11-11 17:57
Wuwus1 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Dziedziczenie c++ » 2017-11-11 11:08:34 Zacząłem programować prototyp gry strategicznej i napotkałem na problem z dziedziczeniem klas. Mianowicie mam klasy Stats, Editor i Controls, które są klasami bazowymi. Dziedziczy je publiczne klasa pochodna Unit, która jest kolejną klasą bazową, którą dziedziczą wyspecjalizowane jednostki Soldier i Miner. Chciałbym aby podczas wywoływania wskaźnika na jednostki i przypisaniu im np. trzech żołnierzy i dwóch kopaczy korzystali z jednej klasy Controls ale żeby miały osobne klasy Stats i Editor. Na dole dołączam uproszczoną strukturę klas. class Stats { };
class Editor : public sf::Drawable { };
class Controls { };
class Unit : public Editor , public Stats , public Controls { };
class Soldier : public Unit { };
class Miner : public Unit { };
|
|
michal11 |
» 2017-11-11 11:50:22 Moim zdaniem nie powinieneś w ogóle dziedziczyć w takim przypadku tylko zawierać te niezwiązane bezpośrednio ze sobą elementy w jeden klasie jako składniki. Możesz sobie wyszukać hasło: " composition over inheritance" |
|
Wuwus1 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2017-11-11 17:57:25 Dzięki wielkie zapoznałem się z tematem i postaram się to zastosować w programie. |
|
« 1 » |