wojos |
» 2010-07-17 21:04:23 Nie mam doświadczenia ani z DirectX ani z openGL ale oczywiście przenośność stoi po stronie OpenGL jednak moim zdaniem (z własnego doświadczenia) gry pisane z DirectX wyglądają lepiej (a i często chodzą dużo wydajniej choć to pewnie nie wina openGLa).
A co do języka to mój wybór oczywiście padnie na C++. Spowodowane jest to tym, że tylko w tym języku programuję (i programuje mi się w nim bardzo wygodnie :) ) choć tak na prawdę nie umiem powiedzieć czy w innym języku programowałoby mi się lepiej. Tak czy owak zostaje przy C++ bo wystarcza mi pokaźna lista ze strony Stroustrupa potężnych programów jakie w tym języku zostały napisane. Stanowią one dobrą reklamę dla języka ;)
EDIT: Co do biblioteki mój wybór padnie chyba na WinAPI aczkolwiek zastanawia mnie, czy ktokolwiek na ziemii ogarną ją w 100% i zna wszystkie funkcje na pamięć :P Tak czy owak narzędzie to ma duże możliwości choć łatwe do opanowania nie jest. |
|
michalp |
» 2010-07-17 21:23:21 Widzę, że większość swoje wypowiedzi opiera na znajomości jednego (albo co najwyżej kilku) języków ;) Pewnie dlatego programowanie imperatywne "wygrywa". Znając nawet wszystkie jezyki nie jest się w stanie powiedzieć który jest najlepszy, bo są do różnych zastosowań.
Nawet taki stary AWK będzie lepszy od starego C++ albo młodszej Javy, młodszego Pythona jeżeli chodzi o przetwarzanie plików.
Dyskusja nie ma sensu, bo nie ma jednej słusznej i trafnej odpowiedzi na to pytanie a i osób widzących świat poza kilkoma popularnymi technologiami na tym forum brakuje.
// Przepraszam za brak polskich znaków, ale obecnie przebywam na wakacjach gdzie używają klawiatury azerty i nie chce mi się jej przestawiać na naszą qwerty. Może jakiś moderator na coś w końcu się przyda i doda polskie znaki?
// done. |
|
021995 |
» 2010-07-17 21:35:42 wiesz moim zdaniem pascal to starta czasu ;] lepiej się podszkolić w c++ czy javie niż uczyć się tego ;]
co innego assembler - to jest klasyka ;] |
|
SeaMonster131 |
» 2010-07-17 21:37:55 Kurde, a ja teraz w 2 albo 3 gimnazjum na infie bd miał pascala... :/ Ale i tak zostaję przy tym że C++ to jeden z lepszych j.prog. :D Chociaż C albo C# też może być dobre ale nie programowałem w nich :) A Java jest spoko ;) |
|
TheLukon Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2010-07-17 22:24:38 @wojos: opegl i dx mają te same efekty jak i wydajność, a co do pamiętania funkcji w winapi, po co komu wszystko pamiętać?? jak mu będzie potrzebna to zajrzy do dokumentacji, własnie dlatego trzeba umieć j.ang. bo przeważnie dokumentajce są po ang. @SeaMonster: Nie sądze że bedziesz miał Pascal'a, najwyżej LOGO ;p @michalp: dyskujsa ma w jakimś pewnym znaczeniu sens, można poznajdywać słabe i mocne strony języków. @021995: Czemu strata czasu?? Jako młody programista powinieneś przynajmienj znać jego składnie. Jest bardzo łatwy do nauczenia i poznania ciekawych technik w programowniu jak na początek. (Tak odbiegając od tematu, mogę napisać kurs Pascal'a na nową stone ddt.pl)
A c++ wybierją wszyscy bo jest bardzo popularny od wielu wielu lat. Może ostanio trochę jest bardziej pomijany, ale nadal wiele gier, aplikacji jest tworzona w tym oto języku. Dużo można znaleść informacji na temat c++, bibliotek poszerzających możliwości czystego c++ itd. A co do winapi vs qt. To raczej qt, bo ostatnio lenroskate napisał małą aplikację, i dobrze rekomendował tą bibliotekę. A co do biblioteki 2d, to SDL, ma wiele możliwości. Jest o wiele wydajnijszy niż Allegro, chyba tylko jeden duży minus to gdy bawimy się z SDL_Mixer to potrzebuje aż 20 dll załadować(gdzieś to ostanio wyczytałem).
|
|
michalp |
» 2010-07-17 22:41:39 @up: Nie ma to jak porownywac biblioteke systemowa do biblioteki odpowiedzialnej za interfejs graficzny. |
|
021995 |
» 2010-07-17 23:13:08 SeaMonster131 to ja ci zazdroszczę myśmy mieli office'a od podstawówki dopiero w 2 półroczu mieliśmy GIMP'a lepszego programu graficznego nie mogli dac potem mieliśmy html'a wyświetlanie tekstu : pogrubionego, podkreślonego, przekreślonego, pochyłego, linka, kolorowego (oczywiście zamiast koloru w kodzie HEX RGB to pisaliśmy np. "blue", kolor tła (tak samo jak z tekstem), wyświetlenie obrazu i zmiana tematu ;] i ja miałem co lekcje algorytm iteracyjny "Do dyrektora" i byla śpiewka "to nie ja wirusy są w szkole..." albo włączyłem filmik z gaytube.com z 2 gejami to dyrektor chciał po policję dzwonić ;] albo http://www.internetshouldbeillegal.com/http://own3d.es/i nie miałem ani 1 oceny... miałem nie klasyfikowanie to dzień przed klasyfikacją poprawiłem na 3 ;] a kumpel mi wczoraj piszę że w 3 klasie nie ma infy że ocena z 2 klasy będzie na świadectwie z 3 to się załamałem ;[ |
|
Pirotechnik |
» 2010-07-17 23:29:17 fakt porządna nauka informatyki zaczyna się dopiero po gimnazjum....
Ja do różnych aplikacji jestem za C# natomiast za grami itp. jestem za C++ i JAVA |
|
1 « 2 » 3 4 |