Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Wojna | Najlepszy język programowania/biblioteka

Ostatnio zmodyfikowano 2010-07-18 15:51
Autor Wiadomość
wojos
» 2010-07-17 21:04:23
Nie mam doświadczenia ani z DirectX ani z openGL ale oczywiście przenośność stoi po stronie OpenGL jednak moim zdaniem (z własnego doświadczenia) gry pisane z DirectX wyglądają lepiej (a i często chodzą dużo wydajniej choć to pewnie nie wina openGLa).

A co do języka to mój wybór oczywiście padnie na C++. Spowodowane jest to tym, że tylko w tym języku programuję (i programuje mi się w nim bardzo wygodnie :) ) choć tak na prawdę nie umiem powiedzieć czy w innym języku programowałoby mi się lepiej.
Tak czy owak zostaje przy C++ bo wystarcza mi pokaźna lista ze strony Stroustrupa potężnych programów jakie w tym języku zostały napisane. Stanowią one dobrą reklamę dla języka ;)

EDIT: Co do biblioteki mój wybór padnie chyba na WinAPI aczkolwiek zastanawia mnie, czy ktokolwiek na ziemii ogarną ją w 100% i zna wszystkie funkcje na pamięć :P Tak czy owak narzędzie to ma duże możliwości choć łatwe do opanowania nie jest.
P-19927
michalp
» 2010-07-17 21:23:21
Widzę, że większość swoje wypowiedzi opiera na znajomości jednego (albo co najwyżej kilku) języków ;) Pewnie dlatego programowanie imperatywne "wygrywa". Znając nawet wszystkie jezyki nie jest się w stanie powiedzieć który jest najlepszy, bo są do różnych zastosowań.

Nawet taki stary AWK będzie lepszy od starego C++ albo młodszej Javy, młodszego Pythona jeżeli chodzi o przetwarzanie plików.

Dyskusja nie ma sensu, bo nie ma jednej słusznej i trafnej odpowiedzi na to pytanie a i osób widzących świat poza kilkoma popularnymi technologiami na tym forum brakuje.

// Przepraszam za brak polskich znaków, ale obecnie przebywam na wakacjach gdzie używają klawiatury azerty i nie chce mi się jej przestawiać na naszą qwerty. Może jakiś moderator na coś w końcu się przyda i doda polskie znaki?

// done.
P-19930
021995
» 2010-07-17 21:35:42
wiesz moim zdaniem pascal to starta czasu ;]
lepiej się podszkolić w c++ czy javie niż uczyć się tego ;]

co innego assembler - to jest klasyka ;]
P-19933
SeaMonster131
» 2010-07-17 21:37:55
Kurde, a ja teraz w 2 albo 3 gimnazjum na infie bd miał pascala... :/
Ale i tak zostaję przy tym że C++ to jeden z lepszych j.prog. :D Chociaż C albo C# też może być dobre ale nie programowałem w nich :) A Java jest spoko ;)
P-19934
TheLukon
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2010-07-17 22:24:38
@wojos: opegl i dx mają te same efekty jak i wydajność, a co do pamiętania funkcji w winapi, po co komu wszystko pamiętać?? jak mu będzie potrzebna to zajrzy do dokumentacji, własnie dlatego trzeba umieć j.ang. bo przeważnie dokumentajce są po ang.
@SeaMonster: Nie sądze że bedziesz miał Pascal'a, najwyżej LOGO ;p
@michalp: dyskujsa ma w jakimś pewnym znaczeniu sens, można poznajdywać słabe i mocne strony języków.
@021995: Czemu strata czasu?? Jako młody programista powinieneś przynajmienj znać jego składnie. Jest bardzo łatwy do nauczenia i poznania ciekawych technik w programowniu jak na początek. (Tak odbiegając od tematu, mogę napisać kurs Pascal'a na nową stone ddt.pl)

A c++ wybierją wszyscy bo jest bardzo popularny od wielu wielu lat. Może ostanio trochę jest bardziej pomijany, ale nadal wiele gier, aplikacji jest tworzona w tym oto języku. Dużo można znaleść informacji na temat c++, bibliotek poszerzających możliwości czystego c++ itd.  A co do winapi vs qt. To raczej qt, bo ostatnio lenroskate napisał małą aplikację, i dobrze rekomendował tą bibliotekę. A co do biblioteki 2d,  to SDL, ma wiele możliwości. Jest o wiele wydajnijszy niż Allegro, chyba tylko jeden duży minus to gdy bawimy się z SDL_Mixer to potrzebuje aż 20 dll załadować(gdzieś to ostanio wyczytałem).
P-19936
michalp
» 2010-07-17 22:41:39
@up: Nie ma to jak porownywac biblioteke systemowa do biblioteki odpowiedzialnej za interfejs graficzny.
P-19937
021995
» 2010-07-17 23:13:08
SeaMonster131
to ja ci zazdroszczę

myśmy mieli office'a od podstawówki dopiero w 2 półroczu mieliśmy GIMP'a lepszego programu graficznego nie mogli dac

potem mieliśmy html'a
wyświetlanie tekstu : pogrubionego, podkreślonego, przekreślonego, pochyłego, linka, kolorowego (oczywiście zamiast koloru w kodzie HEX RGB to pisaliśmy np. "blue", kolor tła (tak samo jak z tekstem), wyświetlenie obrazu i zmiana tematu ;]


i ja miałem co lekcje algorytm iteracyjny "Do dyrektora" i byla śpiewka "to nie ja wirusy są w szkole..."

albo włączyłem filmik z gaytube.com z 2 gejami to dyrektor chciał po policję dzwonić ;]

albo

http://www.internetshouldbeillegal.com/
http://own3d.es/


i nie miałem ani 1 oceny... miałem nie klasyfikowanie to dzień przed klasyfikacją poprawiłem na 3 ;]

a kumpel mi wczoraj piszę że w 3 klasie nie ma infy że ocena z 2 klasy będzie na świadectwie z 3 to się załamałem ;[
P-19938
Pirotechnik
» 2010-07-17 23:29:17
fakt porządna nauka informatyki zaczyna się dopiero po gimnazjum....

Ja do różnych aplikacji jestem za C# natomiast za grami itp. jestem za C++ i JAVA
 
P-19943
1 « 2 » 3 4
Poprzednia strona Strona 2 z 4 Następna strona