[C++] Pętla wykonująca się aż do podania znaku
Ostatnio zmodyfikowano 2018-04-04 14:59
krypi23 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[C++] Pętla wykonująca się aż do podania znaku » 2018-04-03 15:32:18 char key; bool game_status = true;
while( game_status ) { while( ??? ) { system( "cls" ); game_draw(); Sleep( 1000 ); } key = getch(); switch( key ) { case 'a': system( "cls" ); game_draw(); break; case 'd': system( "cls" ); game_draw(); break; } }
Da się zrobić coś takiego, aby powyższa pętla wykonywała się do czasu aż podany zostanie znak (a lub b), a następnie cykl dalej się powtarzał? Czyli: Włączam program, pętla się wykonuje wciskam a lub d, pętla przestaje się wkonywać, zostają wykonane odpowiednie polecenia z funkcji switch() Pętla znowu się wykonuje do czasu aż w zmiennej key pojawi się znak a lub d Kombinowałem z funkcją kbhit(), ale nie bardzo wiem jak by ją tutaj zastosować. Dzięki z góry za odpowiedzi. |
|
pekfos |
» 2018-04-03 15:44:06 Użyj kbhit(). |
|
darko202 |
» 2018-04-04 14:59:11 bool Gra::Ruch() { char c; int liczba; _sleep( 1000 ); while( kbhit() ) { liczba = _getch(); if( liczba == 72 ) c = 'g'; if( liczba == 80 ) c = 'd'; if( liczba == 75 ) c = 'l'; if( liczba == 77 ) c = 'p'; if( liczba == 107 ) return false; } plansza.Rysuj(); return true; }
|
|
« 1 » |