[c++] Projekt na uczelnie
Ostatnio zmodyfikowano 2018-06-06 23:30
Kratom Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[c++] Projekt na uczelnie » 2018-06-06 23:15:09 Witam, poszukuję jakiegoś pomysłu na projekt który spełnia następujące kryteria: -projekt należy napisać w 2 językach (2 osobne programy) obiektowych, jednym z nich musi być język Java lub C++ -należy wykorzystać min. 7 klas, w tym min. 5 ułożonych w sensowną i sensownie wykorzystaną hierarchię, -należy wykorzystać techniki polimorficzne (metody wirtualne), -należy wykorzystać dowolnego typu kolekcję (tablica, stos, zbiór, mapa, kolejka, lista) do przechowywania obiektów należących do różnych klas, -należy wykorzystać co najmniej jedn z poniższych elementów: szablon (C++),interfejs (Java),dziedziczenie z klasy abstrakcyjnej (C++,Java),domieszki (Ruby - mixin),- w co najmniejm jednym z języków należy użyć wyjątków, -należy zastosować techniki hermetyzacji (ukrycie tych elementów, dla których nie ma uzasadnienia, by były upublicznione) -program musi liczyć min. 400 linii kodu (200 w Rubym) -kod źródłowy powinien być poprawne rozmieszczony w plikach, -należy wykorzystać (w dowolnym sensownym celu) zapis danych do pliku i odczyt danych z pliku, -program musi działać poprawnie.
Z tego co się dowiedziałem nie wolno nam korzystać z frameworków oraz bibliotek innych niż podstawowe. Myślałem nad szachami ale są zbyt czasochłonne. Jakby ktoś miał pomysł to proszę się podzielić. :) |
|
pekfos |
» 2018-06-06 23:30:44 należy wykorzystać min. 7 klas, w tym min. 5 ułożonych w sensowną i sensownie wykorzystaną hierarchię, |
Jedna klasa szablonowa na zaimplementowanie prostej kolekcji, druga na klasę główną aplikacji i zostaje tylko te 5, które musi być w hierarchii. Jedna z nich będzie klasą abstrakcyjną, zostają 4 różne implementowane zachowania. Typowy przykład przy omawianiu dziedziczenia to klasa "Zwierzę". Możesz zrobić coś w tym stylu. Uproszczony symulator przyrody, gdzie obiekty mają swoje pozycje na mapie dwuwymiarowej, z każdą turą przemieszczają się i wchodzą w jakieś interakcje między sobą. Np spotkanie kota i myszy kończy się samym kotem ;) Jeśli nie będziesz miał pomysłu na 4 różne zwierzęta, to niech to będą np 2 gatunki zwierząt i 2 roślin, albo jakieś inne proporcje. Rośliny się nie przemieszczają, tylko rozprzestrzeniają, a zwierzęta je jedzą, czy coś takiego. Kiedyś pisałem coś podobnego na studia, tylko temat był narzucony, więcej wymagań i trzeba to było napisać w 3 różnych językach. |
|
« 1 » |