Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Algorytm z instrukcjami warunkowymi

Ostatnio zmodyfikowano 2023-01-06 19:22
Autor Wiadomość
Silver93
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Algorytm z instrukcjami warunkowymi
» 2018-12-19 18:03:57
Mam takie zadanie:
Smoczyca wylatuje na max 2 km, jeśli są jaja to na odległość 500 m, jak są młode to na odległość 1 km. Gdy 100 m od gniazda jest drapieżnik to natychmiast wraca i czeka 1 min przed odlotem.
W jaki sposób zrealizować sprawdzanie tej odległości drapieżnika od gniazda i natychmiastowego powrotu? (coś z break, continue czy raczej wrzucić to do while?)
Ma to być algorytm blokowy lub pseudojęzyk.
Mój pomysł:

int drap; //odleglość drapieżnika od gniazda
int max; //maksymalna odleglość na jaką może polecieć

while(1)
{
       while(drap>100)
          {
            if(jaja)
               {max=500;}
            else if(mlode)
               {max=1000;}
            else
               max=2000;
           }
        powrot_do_gniazda();
        wait(60);
}
P-173290
tBane
» 2023-01-06 19:22:30
odleglosc drapieznika od gniazda, to nic innego jak odleglosc dwoch punktow (centralych tych obiektow) czyli:
C/C++
odleglosc = sqrt( pow( x2 - x1, 2 ) + pow( y2 - y1, 2 ) );
P-179844
« 1 »
  Strona 1 z 1