Algorytm z instrukcjami warunkowymi
Ostatnio zmodyfikowano 2023-01-06 19:22
Silver93 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Algorytm z instrukcjami warunkowymi » 2018-12-19 18:03:57 Mam takie zadanie: Smoczyca wylatuje na max 2 km, jeśli są jaja to na odległość 500 m, jak są młode to na odległość 1 km. Gdy 100 m od gniazda jest drapieżnik to natychmiast wraca i czeka 1 min przed odlotem. W jaki sposób zrealizować sprawdzanie tej odległości drapieżnika od gniazda i natychmiastowego powrotu? (coś z break, continue czy raczej wrzucić to do while?) Ma to być algorytm blokowy lub pseudojęzyk. Mój pomysł:
int drap; //odleglość drapieżnika od gniazda int max; //maksymalna odleglość na jaką może polecieć
while(1) { while(drap>100) { if(jaja) {max=500;} else if(mlode) {max=1000;} else max=2000; } powrot_do_gniazda(); wait(60); } |
|
tBane |
» 2023-01-06 19:22:30 odleglosc drapieznika od gniazda, to nic innego jak odleglosc dwoch punktow (centralych tych obiektow) czyli: odleglosc = sqrt( pow( x2 - x1, 2 ) + pow( y2 - y1, 2 ) );
|
|
« 1 » |