Moja pierwsza gra 2D- jak się za to zabrać?
Ostatnio zmodyfikowano 2010-08-05 21:40
DejaVu |
» 2010-08-05 17:05:17 @ison: nawet jeśli porusza się n graczy w tym samym czasie to i tak nie wymaga ona wysokiej precyzji jak np. gry fpp, rts czy też wyścigi samochodowe. De'facto przesuwasz postać z pola A na pole B oraz pobierasz aktualne pozycje obiektów z serwera z określonego obszaru. Ponadto możesz blokować wykonywanie ruchu. Serwer determinuje pozycję klientów i komunikacja odbywa się metodą: prośba klienta do serwera => akcptacja lub odrzucenie rządania. W grach czasu rzeczywistego klient musi determinować zachowanie obiektu, a serwer autoryzować czy jest pozycja poprawna. Dodatkowo wymagana jest interpolacja współrzędnych klient/serwer, propagacja danych, w których różnice czasowe są istotne na poziomie kilkunastu milisekund oraz niezbędne są mechanizmy antilag itd. Gra tego typu eliminuje wspomniane problemy - ruch może się odbywać równie dobrze z dokładnością do 1sek i po jego autoryzacji przez serwer. |
|
ison |
» 2010-08-05 21:40:17 podsumowując jeśli chcesz się zabrać za robienie gdy RPG to koniecznie przeczytaj ten artykułzaoszczędzi ci to wiele trudu i pomoże w zrobieniu dobrej gry RPG |
|
1 2 « 3 » |