Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Moja pierwsza gra 2D- jak się za to zabrać?

Ostatnio zmodyfikowano 2010-08-05 21:40
Autor Wiadomość
DejaVu
» 2010-08-05 17:05:17
@ison: nawet jeśli porusza się n graczy w tym samym czasie to i tak nie wymaga ona wysokiej precyzji jak np. gry fpp, rts czy też wyścigi samochodowe. De'facto przesuwasz postać z pola A na pole B oraz pobierasz aktualne pozycje obiektów z serwera z określonego obszaru. Ponadto możesz blokować wykonywanie ruchu. Serwer determinuje pozycję klientów i komunikacja odbywa się metodą: prośba klienta do serwera => akcptacja lub odrzucenie rządania. W grach czasu rzeczywistego klient musi determinować zachowanie obiektu, a serwer autoryzować czy jest pozycja poprawna. Dodatkowo wymagana jest interpolacja współrzędnych klient/serwer, propagacja danych, w których różnice czasowe są istotne na poziomie kilkunastu milisekund oraz niezbędne są mechanizmy antilag itd. Gra tego typu eliminuje wspomniane problemy - ruch może się odbywać równie dobrze z dokładnością do 1sek i po jego autoryzacji przez serwer.
P-20448
ison
» 2010-08-05 21:40:17
podsumowując
jeśli chcesz się zabrać za robienie gdy RPG to koniecznie przeczytaj ten artykuł
zaoszczędzi ci to wiele trudu i pomoże w zrobieniu dobrej gry RPG
P-20470
1 2 « 3 »
Poprzednia strona Strona 3 z 3