Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Przekazywanie enum do funkcji

Ostatnio zmodyfikowano 2019-01-26 22:56
Autor Wiadomość
MrBowPL
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Przekazywanie enum do funkcji
» 2019-01-26 22:35:35
Witam, obrałem sobie za zadanie napisanie gry w kółko i krzyżyk z wykorzystaniem enuma.

C/C++
#include <iostream>

using namespace std;

enum pole { PUSTE, KOLKO, KRZYZYK };
pole stan[ 10 ]; //aktualne pole planszy

void wypisz( pole stan[ 10 ] ) //funkcja wypisująca aktualny stan planszy
{
    for( int i = 1; i < 10; i++ )
    {
        cout << "|";
        switch( stan[ i ] )
        {
        case PUSTE:
            cout << "   ";
            break;
        case KOLKO:
            cout << " O ";
            break;
        case KRZYZYK:
            cout << " X ";
            break;
        default:
            break;
        }
        if( i % 3 == 0 )
        {
            cout << "|" << endl;
        }
    }
}
int main()
{
   
    for( int i = 1; i < 10; i++ ) //nadanie wszystkim polom stanu "PUSTE"
    {
        stan[ i ] = PUSTE;
    }
    wypisz( stan[ 10 ] );
    return 0;
}

Wszystko przechodzi bez problemu aż do momentu próby wywołania funkcji "wypisz();".
Program nie chce się kompilować i wyrzuca mi taki błąd:
error: cannot convert 'pole' to 'pole*' for argument '1' to 'void wypisz(pole*)'
Próbowałem już zmienić kod na wiele sposobów ale zawsze to samo. Co robię źle?
P-173705
pekfos
» 2019-01-26 22:56:18
P-173706
« 1 »
  Strona 1 z 1