Menu główne w grze w konsoli CMD
Ostatnio zmodyfikowano 2019-08-08 19:57
gaweljar0 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Menu główne w grze w konsoli CMD » 2019-08-08 17:39:34 Podczas zmiany wartości zmiennej "pointingmenu" nic się nie dzieje. #include <iostream> #include <cstdlib> #include <windows.h> #include <conio.h> #include <cstdio> using namespace std; string movingmenu; int repeatmenu; int pointingmenu = 2; int main() { do { if( pointingmenu == 1 ) { system( "cls" ); pointingmenu = 2; } if( pointingmenu == 2 ) { system( "cls" ); cout << " Title" << endl; cout << "-PLAY" << endl; cout << " language" << endl; cout << " exit" << endl; } if( pointingmenu == 3 ) { system( "cls" ); cout << " Title" << endl; cout << " play" << endl; cout << "-LANGUAGE" << endl; cout << " exit" << endl; } if( pointingmenu == 4 ) { system( "cls" ); cout << " Title" << endl; cout << " play" << endl; cout << " language" << endl; cout << "-EXIT" << endl; } if( pointingmenu == 5 ) { system( "cls" ); pointingmenu = 4; } movingmenu = getch(); if( movingmenu == "w" ) { pointingmenu = - 1; repeatmenu = 2; } if( movingmenu == "s" ) { pointingmenu = + 1; repeatmenu = 2; } } while( repeatmenu == 2 ); } |
|
pekfos |
» 2019-08-08 18:08:35 getch() zwraca jeden znak, a nie napis. |
|
gaweljar0 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2019-08-08 18:16:21 Zatem w postaci jakiej zmiennej to zapisać?
|
|
pekfos |
» 2019-08-08 18:32:59 Typ znakowy to char, a literał znakowy to 'a' (a nie "a"). |
|
gaweljar0 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2019-08-08 19:41:19 Dziękuję, lecz to nie rozwiązało kłopotu. Dalej nic się nie dzieje. #include <iostream> #include <cstdlib> #include <windows.h> #include <conio.h> #include <cstdio> using namespace std; int movingmenu; int repeatmenu; int pointingmenu; int game() { } int settings() { } int main() { do { if( pointingmenu == 1 ) { system( "cls" ); pointingmenu = 2; } if( pointingmenu == 2 ) { system( "cls" ); cout << " Title" << endl; cout << "-PLAY" << endl; cout << " language" << endl; cout << " exit" << endl; } if( pointingmenu == 3 ) { system( "cls" ); cout << " Title" << endl; cout << " play" << endl; cout << "-LANGUAGE" << endl; cout << " exit" << endl; } if( pointingmenu == 4 ) { system( "cls" ); cout << " Title" << endl; cout << " play" << endl; cout << " language" << endl; cout << "-EXIT" << endl; } if( pointingmenu == 5 ) { system( "cls" ); pointingmenu = 4; } movingmenu = getch(); if( movingmenu == 119 ) { pointingmenu = - 1; repeatmenu = 2; } if( movingmenu == 115 ) { pointingmenu = + 1; repeatmenu = 2; } if( movingmenu != 115 || movingmenu != 119 || movingmenu != 101 ) { pointingmenu = pointingmenu; repeatmenu = 2; } if( movingmenu == 101 ) { if( pointingmenu == 1 ) { return 0; } if( pointingmenu == 2 ) { game(); } if( pointingmenu == 3 ) { settings(); } if( pointingmenu == 4 ) { return 0; } if( pointingmenu == 5 ) { game(); } } } while( repeatmenu == 2 ); } |
|
pekfos |
» 2019-08-08 19:57:05 |
|
« 1 » |