Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

SFML Budynki i ściany w grze

Ostatnio zmodyfikowano 2019-08-16 21:17
Autor Wiadomość
R0ut4
Temat założony przez niniejszego użytkownika
SFML Budynki i ściany w grze
» 2019-08-16 15:00:13
Ahoj, Ma ktos może pomysł jak mógłbym zrobić ściany domu, w sensie, że postać jest w budynku i nie może wyjść poza narysowane ściany tego budynku. Oraz (Pytanie oczywiste ale dla pewności) czy po sworzeniu klasy dom w oddzielnym pliku .h i .cpp na spokojnie będę mógł domki rysować i "wytwarzać" kolizje z nimi?

(Pekfos mnie znienawidzi :) )
P-175040
pekfos
» 2019-08-16 16:55:55
A jak wygląda mapa i poruszanie się w tej grze? Najprostszą kolizją jest sprawdzanie czy pozycja docelowa ruchu znajduje się w niedozwolonym miejscu i jeśli tak, to po prostu nie wykonujesz ruchu. Od tego jak jest skonstruowana mapa zależy, co to znaczy 'niedozwolona pozycja'. Może to być na przykład wejście sprajta na inny sprajt, wtedy możesz sprawdzić czy bounding boxy mają część wspólną.
Pobranie bounding boxa sprite'a: https://www.sfml-dev.org​/documentation/2.5.1​/classsf_1_1Sprite.php#aa795483096b90745b2e799532963e271
Sprawdzenie czy boxy nakładają się na siebie: https://www.sfml-dev.org​/documentation/2.5.1​/classsf_1_1Rect.php#ac77531698f39203e4bbe023097bb6a13

czy po sworzeniu klasy dom w oddzielnym pliku .h i .cpp na spokojnie będę mógł domki rysować i "wytwarzać" kolizje z nimi?
Podział kodu na pliki nie ma znaczenia dla działania aplikacji.
P-175041
R0ut4
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2019-08-16 20:07:01
Ogólnie kolizje mam ogarniete, tylko czy każdą ścianę mam rysować przez sfml osobno i wtedy dawać kolizje czy da się jakoś to obejść?
P-175044
pekfos
» 2019-08-16 21:17:52
Bez tego będziesz sobie tylko utrudniać życie:
» Kurs C++ » Poziom 5Struktury lekcja
» Kurs C++ » Poziom 5Kontener std::vector<> lekcja
Opisz każdy element mapy zbiorem ustalonych parametrów obsługuj N ścian w pętli.
P-175046
« 1 »
  Strona 1 z 1