Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Drzewko Binarne

Ostatnio zmodyfikowano 2019-10-15 22:38
Autor Wiadomość
notFallingDevil
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Drzewko Binarne
» 2019-10-15 21:13:08
Witajcie!
Jestem początkującym programistą i w liceum na obozie programistycznym w grupie podstawowej znalazło się zadanie o nazwie Drzewko Binarne polegające na tym, że użytkownik podaje N, czyli ile „pięter” ma drzewko, a następnie podaje n*n-1 liczb, które są kolejnymi wierzchołkami i synami (każdy wierzchołek ma 2 synów). Zadanie polega na wskazaniu sumy wierzchołków w jednej gałęzi o jak najmniejszej wartości, czyli po prostu liczymy sumę wartości wierzchołków gałęzi i najmniejszy wynik wypisujemy (wiem, że troche pogmatwane, ale mam nadzieje, że po krótkiej analizie zrozumiecie). Od razu mowie: nie chce gotowego kodu, a jedynie pomysły jak można to zrobić, co wykorzystać? Jakby co to znam podstawy STLa. Z góry dziękuje za pomysły
P-175376
pekfos
» 2019-10-15 21:22:06
wiem, że troche pogmatwane, ale mam nadzieje, że po krótkiej analizie zrozumiecie
Zgubiłem się na
użytkownik podaje N, czyli ile „pięter” ma drzewko, a następnie podaje n*n-1 liczb, które są kolejnymi wierzchołkami i synami (każdy wierzchołek ma 2 synów).
Nie potrafię sobie wyobrazić takiego drzewa. W drzewie binarnym o N "piętrach" jest 2N-1 wartości, nie N2-1.

pomysły jak można to zrobić, co wykorzystać?
Wskaźniki, obviously. Albo możesz skorzystać z tego jak wyjątkowo regularne jest te drzewo, trzymać wierzchołki w tablicy i odpowiednio obliczać indeksy. Przykładem takiego drzewa jest sterta, używana w algorytmie heap sort.
P-175377
notFallingDevil
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Odpowiedź
» 2019-10-15 21:37:39
Mój błąd z tą ilością wierzchołków, tak czy siak poniżej załączam link do dokładnej treści zadania:
https://imgur.com/a/EEBhY9e