[SDL] Przesuwanie bitmapy
Ostatnio zmodyfikowano 2010-08-12 12:31
Animax97 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[SDL] Przesuwanie bitmapy » 2010-08-12 11:15:47 Witam. Otóż zacząłem poznawać SDL i mam do Was pytanie. Piszę sobie program który za pomocą strzałek będzie przesuwał kwadrat (bitmape). Tylko, że mój program zamiast przesuwać daną bitmapę na pozycję to ją poprostu kopiuje. I chciałbym się Was zapytać, jak mam przesuwać stworzoną bitmapą/umieszczać na daną pozycję? |
|
SeaMonster131 |
» 2010-08-12 11:19:42 Nie znam SDL, ale może przed każdym przesunięciem bitmapy czyść ekran np... |
|
Animax97 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2010-08-12 11:31:14 Też tak myślałem, żeby usunąć i kopiować :P Ale chciałbym jeszcze się dowiedzieć jak się je przesuwa, ponieważ myślę, że to będzie wydajniejsze ;] |
|
ison |
» 2010-08-12 12:02:17 również nie korzystam z SDL, poczytaj o podwójnym buforowaniu |
|
malan |
» 2010-08-12 12:10:23 @SeaMonster131, @ison: Po co piszecie skoro żaden z Was nie zna SDL? :) @Animax97: Najpierw zacząłbym od czytania kursu, a potem dopiero pytał się na forum. W tym kursie SDL (ddt.pl) masz gotowy kod, który rozwiązuje Twój problem. Przeczytaj go, a potem jeśli będziesz miał jakieś pytania zwróć się do Nas. |
|
Animax97 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2010-08-12 12:10:45 @UP To allegro? :D
@TOP Mogę prosić funkcję, która wyczyści mi buffor? Bo szukałem po necie i nie mogę znaleść ;/ |
|
kamillo121 |
» 2010-08-12 12:31:43 a jaki problem SDL_FillRect(BUFOR,NULL,0); //na czarno zamaluje bufor
-zmieniasz pozycję bitmapy -czyścisz bufor -kopiujesz elementy na bufor -wyświetlasz bufor
|
|
« 1 » |