Dodanie trybu multiplayer do gry (użycie pthread, socket.h)
Ostatnio zmodyfikowano 2019-11-16 22:52
Fran3k Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Dodanie trybu multiplayer do gry (użycie pthread, socket.h) » 2019-11-15 23:19:29 Witam i proszę o pomoc :D
Jestem w trakcie robienia prostej gry. Wygląda jak gra Snake (wąż). Zrobiłem mapę ze ścianami w pliku tekstowym, gracz porusza się takimi tunelami i zbiera losowo generowane na mapie złoto, a następnie zanosi je do bazy. Zła bestia przy bliskim spotkaniu nas zabija i respimy się bez pieniędzy.
A zatem widzicie, że nie jest to nic skomplikowanego. Jednak nigdy nie dodawałem do gry opcji multiplayer, a takie dostałem zadanie na studiach. Gra ma być w takim systemie "turowym"- jedno sekundowym. Każdy gracz raz na sekundę wybiera gdzie chce się ruszyć, informacja zostaje wysłana do serwera, a serwer odpowiada czy się zgadza czy nie (bo to ściana lub coś innego). Powinienem użyć biblioteki pthread i socket.h. Ale używając socket.h mam jakoś ładnie pokazać mechanikę działania tego "IPC".
Nie wolno: - Wysyłać plików między klientami w celu komunikacji. Komunikacja ma być do jednego serwera, którym jest mój komputer. - Użyć gotowców/bibliotek, które "wrapują" IPC. Mam te mechanizmy ładnie pokazać.
Czy ktoś mógłby pomóc w zrobieniu czegoś takiego? Nie wiem jak ciężkie zadanie to jest. Jeśli ktoś ma doświadczenie w tym temacie to prosiłbym o chociażby kilka słów.
Na zrobienie tego mam miesiąc i chciałbym każdego dnia robić coś w tym temacie, a obecnie mnie to przeraża. Chciałbym przez kilka postów ustalić co i jak ma wyglądać, jak do tego tematu podejść i zobaczyć czy ktokolwiek byłby zainteresowany pomocą w tym temacie, bo nie wydaje się to być proste. Z góry dziękuję za pomoc! |
|
DejaVu |
» 2019-11-16 11:38:57 |
|
RazzorFlame |
» 2019-11-16 22:52:09 Zobacz jak networking jest zaimplementowany w www.sfml-dev.org. Nawet możesz najpierw w samym SFMLu się pobawić już gotowymi narzędziami, a dopiero później zajrzeć jak to jest zrobione "pod spodem". |
|
« 1 » |