Program na układzie współrzędnych
Ostatnio zmodyfikowano 2020-03-26 22:15
adin1141 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Program na układzie współrzędnych » 2020-03-26 22:14:19 Witam, mam do rozwiazania zadanie rozgrywajace się na osi współrzędnych i kompletnie nie wiem jak się za nie zabrać. W skrócie chodzi o to, że na osi rozmieszone jest n okragłych tarcz o współrzędnych i promieniach(każda tarcza może być innej wielkości) podawanych przez użytkownika programu. Mamy do oddania n strzałów ze środka osi współrzędnych i musimy zbadać maksymalna ilość tarcz, które możemy trafić (tarcze mogę nachodzić na siebie, moga rownież nachodzić na punkt o współrzędnych 0,0 - wtedy każdy oddany strzał od razu daje nam jedno trafienie) Ma ktoś jakieś pomysły jak się za to zabrać? Oczywiście nie oczękuję rozwiazania. Wystarczy mi jakiś pomysł.
|
|
adin1141 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Cała treść zadania » 2020-03-26 22:15:55 Gdyby ktoś chciał cała treść zadania:
Bajerancki Bajtus´ Bajtus wraz z kolegami s ˛a wielkimi fanami kreskówkowej bajki pt. ´ Lucky Luke. Główny bohater tej bajki nigdy nie pudłował – a Bajtus chce by ´ c jego godnym na ´ sladowc ˛a. Koledzy ´ Bajtusia rozstawili n celów dookoła kolegi. Bajtus ma w swoim zabawkowym (wszak ´ ze˙ młodzi Bajtocjanie nie maj ˛a dost ˛epu do prawdziwej broni) pistolecie k kul. Koledzy naszego bohatera zgodzili si ˛e uznac go za godnego nast ˛epc ˛e Lucky Luke’a, je ´ zeli b ˛edzie ˙ w stanie trafic co najmniej ´ m celów zanim skoncz ˛a mu si ˛e pociski. Pojedynczy cel mo ´ ze˙ zostac uznany za trafiony wiele razy. Warto podkre ´ sli ´ c,´ ze strzał z zabawkowego pisto- ˙ letu jest w stanie przebic wszystkie cele b ˛ed ˛ace na linii strzału, a mimo to jest zupełnie ´ nieszkodliwy dla dzieci. Jako niezalezny obserwator okre ˙ sl maksymaln ˛a liczb ˛e celów, które moze trafi ˙ c Bajtu ´ s.´ Jesli oka ´ ze si ˛e, ˙ ze jest on w stanie podoła ˙ c wyzwaniu i zaimponowa ´ c kolegom – podaj t ˛e ´ liczb ˛e, a w przeciwnym wypadku podaj odpowied ´z NIE. Wejscie ´ W pierwszej linii standardowego wejscia znajduj ˛a si ˛e trzy liczby naturalne ´ n, k, m (1 ≤ n, k, m ≤ 1 000 000), opisuj ˛ace odpowiednio liczb ˛e celów, pocisków oraz liczb ˛e trafien potrzebnych do zaimponowania kolegom. W kolejnych ´ n wierszach pojawiaj ˛a si ˛e trójki liczb całkowitych x, y, r, opisuj ˛acych kolejno współrz ˛edne srodka celu i promie ´ n tar- ´ czy (kazdy cel rozumiany jest w zadaniu jako koło na płaszczy ´znie). Liczby te spełniaj ˛a ˙ warunki: • −100 000 ≤ x, y ≤ 100 000; • 1 ≤ r ≤ 10 000. Bajtus stoi idealnie na ´ srodku układu współrz ˛ednych, tj. w punkcie (0,0). Cel jest uznany ´ za trafiony, kiedy pocisk dotknie jakiejkolwiek jego cz ˛esci, przy czym w ekstremalnych ´ przypadkach wystarczy dotkni ˛ecie brzegu okr ˛egu. Przykładowo, pocisk wystrzelony wzdłuz˙ osi OY trafi w cel opisany jako 1 1 1. Musisz wzi ˛ac pod uwag ˛e to, ´ ze cele s ˛a abstrakcyjne ˙ na tyle, ze mog ˛a nachodzi ˙ c na siebie (a nawet na Bajtusia!). ´ 1 Zadania na zawody Poziom: Gremliny (szkoły ponadpodstawowe) J ˛ezyk programowania: C++/Python Wyjscie ´ Na wyjsciu standardowym powinna pojawi ´ c si ˛e pojedyncza liczba, okre ´ slaj ˛aca maksy- ´ maln ˛a liczb ˛e celów mozliwych do trafienia, w przypadku gdy Bajtu ˙ s mo ´ ze zosta ˙ c uznany ´ za godnego nast ˛epc ˛e Lucky Luke’a. W przeciwnym wypadku – jezeli dla takiego układu ˙ celów i liczby kul nie moze mu si ˛e to uda ˙ c – na standardowym wyj ´ sciu nale ´ zy zamiast ˙ tego wypisac słowo ´ NIE. Przykład Dla przykładowego, podanego ponizej wej ˙ scia: ´ 6 2 3 -2 4 2 -1 5 3 7 7 2 0 -10 1 -12 -14 2 8 8 2 prawidłow ˛a odpowiedzi ˛a jest: 4 albowiem wystarczy, ze Bajtu ˙ s wystrzeli raz wzdłu ´ z osi OY w gór ˛e (tj. zgodnie z wektorem ˙ (0,1)) i drugi raz po skosie, celuj ˛ac w sam srodek celu opisanego liczbami ´ 8 8 2. Oba strzały trafi ˛a wówczas po dwa cele. Zauwaz równie ˙ z,˙ ze ten sam efekt Bajtu ˙ s mógłby ´ osi ˛agn ˛ac strzelaj ˛ac dwa razy w tym samym kierunku.
|
|
« 1 » |