mistakers Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Jak wy zaczynaliśćie...? » 2010-08-17 18:22:35 Witajcie, mam na imię Piotrek i mam 20 lat(troszkę dużo jak na początkującego no ale...). Biegam od forum do forum jak głupek i już sam nie wiem za co się zabrać bo nigdzie mi nie umieją napisać co konkretnie robić w danej chwili. Moim celem jest napisanie gry takiej prostej w 2d, na początek może być snake ale w przyszłości chciałbym zrobić gierkę MMORPG w której masz swoją postać i rozwijasz ją poprzez zdobywanie doświadczenie, ekwipunku, itp. Możecie mi napisać jak dotrzeć do takiego poziomu by to zrobić? Umiem C++ i nic poza tym. Proszę o naprawdę rzetelną opinie. Może napiszcie o waszych początkach, no nie wiem.
ps. mam dużo czasu i chęci. ps2. idę na studia informatyczne od października ale tam pewnie wiele mnie nie nauczą.
pozd. |
|
pekfos |
» 2010-08-17 18:59:13 jak znasz same C++ to do tego: biblioteka standardowa, szczególnie STL. jakieś biblioteki graficzne np allegro, SDL, DX. WinAPI ogólne i lub sam winsock do obsługi sieci. Jakbyś miał już pisać MMORPG to wiedz że to nie tylko pisanie ale musiałbyś zainwestować w sprzęt: serwer z mocnym procesorem i dużą ilością RAM, UPS, chyba że chcesz by twój komputer robił za serwer. Z programowania to musiałbyś napisać program na serwer czyli coś co by obsługiwało klienta przez przechowywanie jego danych(imie, pozycja i takie tam) i komunikowanie się z nim(mówienie klientowi jak ma wyświetlać mapę(by klient tego nie musiał robić(spowolni to serwer ale klient będzie miał mniejsze wymagania sprzętowe)). Do tego jakiś GarbageCollector bo wątpie byś miał pewność że nie ma memory leaków. Jeśli będą to w końcu zabraknie pamięci! i oczywiście cały system gry(przedmioty, questy, potwory, sklepy..). Na oko.. 15 000-20 000 linii i jakieś 3-5 lat nauki. |
|
ison |
» 2010-08-17 19:00:12 Chęci i wytrwałość <- te dwie cechy na 100% zaprowadzą cię do sukcesu... oczywiście jeśli po drodze ich nie zgubisz :) Z doświadczenia wiem że zabieranie się za robienie gier, nie mając żadnych podstaw to krzywdzenie samego siebie. W ten sposób możesz jedynie stracić chęci do dalszego działania. Wierz mi że na wszystko przyjdzie kiedyś pora. Nigdy nie jest tak że aby osiągnąć dany cel musisz kierować się od początku w jego stronę (przykładowo, uczyć się bibliotek graficznych nie mając pojęcia o podstawach języka C++). Jeśli chcesz się porządnie nauczyć czegoś zacznij od prostych konsolowych gierek (konsolowych nie znaczy od razu gorszych, patrz gra Dwarf Fortress). Nie zapominaj również że w GameDeveloping'u matematyka jest równie istotna co znajomość dokumentacji biblioteki graficznej. Bez porządnej wiedzy matematycznej będziesz co najwyżej w stanie napisać Sapera ;) Jeśli chcesz pisać gry to praktyka jest jednym z najważniejszych czynników. Nigdy nie ma tak że świetny matematyk usiądzie do komputera i jego pierwszym projektem w życiu będzie super grywalna gra. Najlepiej uczyć się na własnych błędach, poznawać nowe znacznie lepsze drogi. Co najważniejsze -> samemu kombinować. Pierwsze co -> pl.spoj.pl <- świetne zadanka informatyczne jeśli chcesz pisać grę RPG polecam świetny o tym artykuł: http://www.gamedev.pl/articles.php?x=view&id=247Jeśli poczujesz się wystarczająco na siłach polecam wypróbować bibliotekę graficzną Allegro.h. Tylko po to aby 'umoczyć palec' w robieniu gier i zobaczyć na czym to polega. Nie jest to profesjonalna biblioteka, lecz bardzo łatwa do opanowania. Jeśli chcesz to możesz ją pominąć i uczyć się od razu czegoś 'normalnego'. pozdrawiam i życzę powodzenia |
|
mistakers Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2010-08-17 19:07:42 A nauka Allegro jako biblioteki graficznej zaowocuje w przyszłości by napisać tą grę przez neta bo nie wiem czy ona ma takie możliwości? Bo niektórzy zachęcają do nauki OpenGL inni do DirectX ale jak widzę przykładowe kursy to za głowę się łapie. |
|
ison |
» 2010-08-17 19:45:14 w informatyce KAŻDA praca zaowocuje... nie ważne czy jest to allegro czy nawet konsola. Pisząc gry w allegro nauczysz się samej mechaniki gry oraz tego jak powinna takowa wyglądać. Ważne jest też na jakim poziomie aktualnie jesteś? teoria grafów, DFS, BFS, graf skierowany, klasy, programowanie obiektowe, konstruktor, drzewo przedziałowe, dziedziczenie, problem plecakowy, programowanie dynamiczne -> jeśli nie wiesz teraz o czym mówię to radzę zacząć od tego ;) |
|
michalp |
» 2010-08-17 20:10:26 Zaczynałem programując. |
|
waxx |
» 2010-08-17 22:14:38 @ison W dupie mam grafy a wlasnie koncze gre strategiczna multi :P |
|
mistakers Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2010-08-17 22:35:48 waxx może coś więcej powiesz, w jakiej bibliotece ją robisz? |
|
« 1 » 2 3 4 5 |