Bartaz |
... » 2010-08-17 22:35:51 Waxx to udostepnij ;p |
|
dmx81 |
» 2010-08-17 23:06:26 20 lat... kiedy to bylo :P ja troszke wiecej mam, ale czuje sie mlodo :) pamietam krecenie srubokretem aby nastawic glowice w C64 :P pozniej dyskietki w A500... i wciaz mam nadzieje, ze bede w stanie w miare opanowac C++ :) poki co kto nie gral, moze sprobowac moje HELI STORM w <nasze prace> :P to poki co jedyna gierka, a teraz douczam sie dalej, biore sie za WinApi, pozniej Winsock... wiec pewnie wiele tyg/mies praktyki przede mna
|
|
ison |
» 2010-08-17 23:10:18 W dupie mam grafy a wlasnie koncze gre strategiczna multi
Sądzac po tej wypowiedzi wnioskuję że wszystkie algorytmy masz w ****. @mistakers, przy okazji masz świetny przykład jak nie robić gier. Przykładowo taki waxx, napisze grę stategiczną, poświęci na to kilka miesięcy, ale co mu z tego wyjdzie? Gra która zżera 100% zasobów RAM, 100% zużycia procesora i z niewyjaśnionych przyczyn się zawiesza. (przypuszczam) Kod jest napisany byle jak, bardzo niewydajnie, co skutkuje tym że nikt inny poza nim w kodzie się nie połapie czyli gra nie będzie rozwijana. Gdyby takim sposobem były pisane gry typu najnowszy Call of Duty, to wymagałby procesora 100 GHZ 4 rdzeniowego :D sam widzisz różnicę |
|
malan |
» 2010-08-18 00:04:25 Przykładowo taki waxx, napisze grę stategiczną, poświęci na to kilka miesięcy, ale co mu z tego wyjdzie? |
Napisałeś to w takim stylu jakbyś miał 50-letnie doświadczenie w programowaniu, parę milionów dolarów na koncie i tysiące gier i programów napisanych optymalnie i wzorcowo. Gra która zżera 100% zasobów RAM, 100% zużycia procesora i z niewyjaśnionych przyczyn się zawiesza. (przypuszczam) Kod jest napisany byle jak, bardzo niewydajnie, co skutkuje tym że nikt inny poza nim w kodzie się nie połapie czyli gra nie będzie rozwijana |
Czekaj, czekaj, coś mi to przypomina... Jakbyś nie zauważył to znaczna większość początkujących użytkowników tak pisze kod. Idę o piwo, że Ty również. Ja też. Nie rozumiem więc dlaczego wszystkich tak de motywujesz. Gdyby takim sposobem były pisane gry typu najnowszy Call of Duty, to wymagałby procesora 100 GHZ 4 rdzeniowego :D
|
Nad Call of Duty pracuje sztab ludzi z wieloletnim doświadczeniem. Co Ty porównujesz? Od początkującego programisty wymagasz żeby pisał profesjonalny kod? Piłeś coś? |
|
ison |
» 2010-08-18 00:18:09 @malan nikogo nie demotywuję, przepraszam jeśli kogoś obraziłem zwyczajnie chciałem nakierować autora tematu, nigdy nie zrobi się dobrej gry olewając optymalne rozwiązania do poszczególnych zagadnień. Odebrałem to tak jakby powiedział 'do robienia gier wcale nie potrzeba żadnych głupich grafów'. Jedyne co, chciałem mu tylko dać do zrozumienia że znajomość takowych znacznie poprawia wydajność aplikacji... Napisałeś to w takim stylu jakbyś miał 50-letnie doświadczenie w programowaniu, parę milionów dolarów na koncie i tysiące gier i programów napisanych optymalnie i wzorcowo.
nie, aczkolwiek chyba lepiej dążyć w tym kierunku niż tracić czas byle co, nieprawdaż? ;) Od początkującego programisty wymagasz żeby pisał profesjonalny kod?
nigdy moim celem nie było poniżanie innej osoby, ale nie jeśli ktoś tak wulgarnie pisze... masz trochę racji, za mocno odebrałem przekaz waxx'a :p Są ludzie którzy napiszą zwyczajnie kod tak aby działał, i ci którzy napiszą go optymalnie. Tych pierwszych jest pełno, ci drudzy nie mają raczej problemów finansowych :) |
|
waxx |
» 2010-08-18 09:50:44 Nie moja gra nie zzera 100% zasobow. A nawet jesli moglaby byc bardziej wydajna, too bad. Przynajmniej cos napisze i ucze sie w trakcie a co wazniejsze, swietnie sie bawie. Lepsze to niz czytanie pro ksiazek :)) http://www.gamedev.pl/projects.php?x=view&id=1145Pisze w C# i XNA. |
|
mistakers Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2010-08-18 21:14:06 OK, wybrałem bibliotekę SDL. Możecie mi napisać co powinienem wiedzieć na temat matematyki i fizyki w grach 2d. |
|
SeaMonster131 |
» 2010-08-18 21:32:32 A co chcesz wiedzieć? :) |
|
1 « 2 » 3 4 5 |