Widocznosc zmiennej utworzonej dynamicznie
Ostatnio zmodyfikowano 2020-04-28 20:03
ziomek_680 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Widocznosc zmiennej utworzonej dynamicznie » 2020-04-28 19:42:55 #include <SFML/Graphics.hpp> #include <iostream>
class gracz { public: };
class plansza { public: std::vector < std::vector < int > > bloki; plansza( int lvl_number ) { } void wyswietl() { } }; int main() { int lvl = 1; sf::RenderWindow oknoAplikacji( sf::VideoMode( 800, 600, 32 ), "Okno" ); int ekran = 1; while( oknoAplikacji.isOpen() ) { if( ekran == 1 ) { ekran = 0; plansza * game = new plansza( lvl ); } else if( ekran == 0 ) { sf::Event zdarzenie; while( oknoAplikacji.pollEvent( zdarzenie ) ) { if( zdarzenie.type == sf::Event::Closed ) oknoAplikacji.close(); if( zdarzenie.type == sf::Event::KeyPressed && zdarzenie.key.code == sf::Keyboard::Escape ) oknoAplikacji.close(); } game->wyswietl(); oknoAplikacji.display(); } } return 0; }
W warunku z ekran == 1 chce w okreslonym momencie utworzyc obiekt dynamicznie, ale ten obiekt jest widoczny tylko w tym warunku. Czy istnieje mozliwosc "zobaczenia" go poza tym warunkiem bez zmiennych globalnych i tworzac go dynamicznie(musze go potem usunac i stworzyc od nowa gdy znowu bedzie potrzebny)? |
|
pekfos |
» 2020-04-28 20:03:18 Zasięg i nazwę ma tu wskaźnik, nie wskazywany obiekt. Utwórz wskaźnik w takim miejscu, by był widoczny wszędzie, gdzie potrzeba, a wskazywany obiekt utwórz dynamicznie wtedy, kiedy uznasz za stosowne. |
|
« 1 » |