[Allegro, C++] Na ekranie nic się nie wyświetla
Ostatnio zmodyfikowano 2010-08-18 19:55
maciejo Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[Allegro, C++] Na ekranie nic się nie wyświetla » 2010-08-18 19:27:51 Podczas pisania PIERWSZEJ gry w allegro którą miałaby być platformówka natknąłem się na problem otóż nie wyświetlało pliku na bitmapie powiedzcie co jest nie tak kod : #include <allegro.h> int ludekx = 30, ludeky = 20; BITMAP * ludek = NULL; BITMAP * bufor = NULL; int main() { allegro_init(); install_keyboard(); set_color_depth( 16 ); set_gfx_mode( GFX_AUTODETECT_WINDOWED, 800, 600, 0, 0 ); clear_to_color( screen, makecol( 128, 128, 128 ) ); bufor = create_bitmap( 800, 600 ); ludek = load_bitmap( "ludek.bmp", default_palette ); if( !ludek ) { set_gfx_mode( GFX_TEXT, 0, 0, 0, 0 ); allegro_message( "Nie mogę załadować obrazka !" ); allegro_exit(); return 0; } while( !key[ KEY_ESC ] ) { if( ludekx <= 0 ) allegro_message( "aaaaaaaa" ); if( key[ KEY_UP ] ) ludeky--; if( key[ KEY_DOWN ] ) ludeky++; if( key[ KEY_LEFT ] ) ludekx--; if( key[ KEY_RIGHT ] ) ludekx++; clear_to_color( bufor, makecol( 128, 128, 128 ) ); rest( 1 ); blit( ludek, bufor, 0, 0, ludekx, ludeky, ludek->w, ludek->h ); } readkey(); destroy_bitmap( bufor ); destroy_bitmap( ludek ); return 0; } END_OF_MAIN();
|
|
pekfos |
» 2010-08-18 19:33:35 blit( bufor, screen, 0, 0, 0, 0, bufor->w, bufor->h ); a to gdzie?? |
|
maciejo Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2010-08-18 19:35:47 Dzięki ostatnio jakoś mało myśle temat zamykam . Dzięki :D |
|
maciejo Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2010-08-18 19:48:59 sorki ze znow otwieram ale jak pozniej zrobic fizyke? tzn skoki itd z kolizjami powinienem sobie poradzic |
|
pekfos |
» 2010-08-18 19:55:06 Jeden temat,jeden problem. a o skokach było mnóstwo tematów //edit: np tak: int yspeed = 0; void skok() { if( key[ KEY_UP ] ) yspeed =- 20; if( !kolizja() ) ludek_y += yspeed++; else yspeed = 0; } |
|
« 1 » |