aspartam Temat założony przez niniejszego użytkownika |
zatrzymanie czasu » 2020-05-06 15:17:28 Witam, mam do zrobienia zadanie polegające na stworzeniu stopera, który będzie odliczał czas biegu zawodnika. Zrobiłem najprostszy możliwy licznik z użyciem funkcji if, problem jest taki, że to się cały czas odlicza i nie mam pojęcia jak sprawić, by zatrzymał się na życzenie użytkownika, bo przecież ten zawodnik musi kiedyś przestać biec...
Dodam, że jestem mniej niż początkujący i równanie kwadratowe w c++ to dla mnie duże osiągnięcie. |
|
pekfos |
» 2020-05-06 16:07:48 Nie wiadomo co tam masz. Podaj kod. |
|
» 2020-05-06 16:46:11 dobra, mój licznik jednak nie działa tak, jak należy
Czy może mi ktoś napisać, jak się za to zabrać (ogólnie za zrobienie stopera) |
|
pekfos |
» 2020-05-06 17:23:18 |
|
» 2020-05-07 12:48:31 Nie mam pojęcia jak to zrobić, a te zegary albo nie działają albo nie umiem ich użyć. Przeczytałem, że pomocna byłaby po prostu funkcja time, ale też nie wiem jak napisać kod z jej użyciem i na czym w ogóle to polega |
|
pekfos |
» 2020-05-07 17:02:53 Podaj kod. |
|
» 2020-05-12 16:13:25 Mam coś takiego, jak sprawić, żeby to się zatrzymało? #include <iomanip> #include <iostream> #include <stdlib.h> #include <unistd.h> using namespace std;
int hours = 0; int minutes = 0; int seconds = 0;
void displayClock() { system( "clear" ); cout << setfill( ' ' ) << setw( 55 ) << " STOPER \n"; cout << setfill( ' ' ) << setw( 55 ) << " --------------------------\n"; cout << setfill( ' ' ) << setw( 29 ); cout << "| " << setfill( '0' ) << setw( 2 ) << hours << " hrs | "; cout << setfill( '0' ) << setw( 2 ) << minutes << " min | "; cout << setfill( '0' ) << setw( 2 ) << seconds << " sec |" << endl; cout << setfill( ' ' ) << setw( 55 ) << " --------------------------\n"; }
void timer() { while( true ) { displayClock(); sleep( 1 ); seconds++; if( seconds == 60 ) { minutes++; if( minutes == 60 ) { hours++; minutes = 0; } seconds = 0; } } }
int main() { timer(); return 0; }