Objekt 2D do tekturowania
Ostatnio zmodyfikowano 2020-07-02 17:03
Maciek Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Objekt 2D do tekturowania » 2020-06-22 10:24:37 Dzień Dobry. Szukam rozwiązania pewnego problemu. Mianowicie chciałbym utworzyć kształt 2D z cieniami na który był by materiał w formie tekstury cieniowanie było by uwzględniane do tej tekstury. Do dyspozycji mam bibliotekę QT 5. Jak to można zrobić ? Bardzo dziękuję za odpowiedzi.
Chodziło by mi o to jak wykonać taki kształt z uwzględnieniem cieni ? Następnie jak można nałożyć teksturę.
|
|
pekfos |
» 2020-06-22 12:29:30 Nie wiadomo co chcesz osiągnąć. "Cieniowanie" i "materiał" są tu niejednoznaczne. |
|
Maciek Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2020-06-22 15:42:21 Chcę na jakiś kształt, który na nałożonej na niego teksturze dawał by efekt pofaudowania i cieniowania (całkiem statyczny obrazek). |
|
pekfos |
» 2020-06-22 15:57:29 Nie mamy jak czytać Ci w myślach, dalej nie wiadomo co chcesz osiągnąć. Jeśli to faktycznie jeden statyczny obrazek, to zrób go w Gimpie. W przeciwnym razie jedyny trop to "pofałdowanie obrazu", a to może znaczyć wiele rzeczy. Możesz użyć symulacji w 3D i wyrenderować fragment do 2D. To na pewno overkill, ale bez precyzyjnego opisu nic lepszego tu się nie wymyśli. Mój strzał jest taki, że chcesz by obraz był "namalowany na wykresie sinusoidy", patrzysz na obraz z góry i światło pada pod kątem np 45 stopni. Wtedy wystarczy zniekształcić obraz (skalowanie w dół) i nanieść półprzezroczystą teksturę cienia, którą można obliczyć na podstawie cienia rzucanego przez sinusoidę na samą siebie przy założonym kącie i modelu oświetlenia. Wciąż trochę zmiennych, ale przynajmniej da się z tym pracować. |
|
Maciek Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2020-07-01 11:04:10 |
|
pekfos |
» 2020-07-02 17:03:56 Ma być możliwość dowolnego obrotu? Zrób w 3D. Stałe kąty widzenia - też bym się skłaniał na 3D. Niech jakiś grafik zrobi ci oteksturowane modele. Podmiana grafiki jest już trywialna. Jeśli koniecznie chcesz to robić w 2D, to i tak byś pewnie robił to w 3D, żeby obliczyć jakiś półprodukt, z którego mógłbyś sensownie wygenerować obraz 2D. Np mapa cieni i współrzędnych do pobrania koloru z tekstury. |
|
« 1 » |