Tworzenie objektów w innym pliku
Ostatnio zmodyfikowano 2020-11-23 21:33
Frozenx24 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Tworzenie objektów w innym pliku » 2020-11-23 18:27:56 Witam, zmagam się z pewnym problemem. Utworzyłem klasę w pliku .h. Mam zamiar utworzyć kilka objektów pod daną klasę, jednak nie chcę tego robić w funkcji main, czy istnieje możliwość, aby tworzyć objekty w innych plikach .cpp albo .h?
|
|
pekfos |
» 2020-11-23 18:34:15 Tak. Masz jakiś problem, czy po prostu nie próbowałeś? |
|
Frozenx24 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2020-11-23 19:13:24 Próbowałem, jednak wyskakują mi jakieś błędy :/ Jak powinno coś takiego wyglądać w kodzie? |
|
pekfos |
» 2020-11-23 20:29:50 Zmienną tworzysz jak każdą inną. Lepiej podaj ten kod i błędy. |
|
Frozenx24 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2020-11-23 20:39:41 Main.cpp:
#include <iostream> #include "head.h" using namespace std;
int main() { cout << Golf.nazwa << endl;
}
head.h:
#include <iostream> using namespace std;
class Samochod { public: string nazwa; int rocznik; int przebieg; string wlasciciel; }
samochody.cpp:
#include <iostream> #include "head.h"
using namespace std;
Samochod Golf; Golf.nazwa="Golf" Golf.roczink=1999; Golf.przebieg=200; Golf.wlasciciel="Nowak" _______________________ W pliku samochody.cpp chciałbym zrobić coś typu bazy danych, a w pliku Main je odczytywać.
|
|
pekfos |
» 2020-11-23 21:22:45 Żeby cokolwiek było widoczne w innym pliku musi mieć odpowiednią deklarację, najlepiej w pliku nagłówkowym. Deklaracja zmiennej globalnej wygląda tak: Golf.nazwa = "Golf" Golf.roczink = 1999; Golf.przebieg = 200; Golf.wlasciciel = "Nowak" To są instrukcje, a instrukcje muszą być w jakiejś funkcji, nie mogą być rzucone luzem do pliku. Możesz to na razie zapisać jako inicjalizację struktury, żeby nie tworzyć na to funkcji: Samochod Golf = { "Golf", 1999, 200, "Nowak" };
|
|
Frozenx24 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2020-11-23 21:33:13 O to mi chodziło, dzięki wielkie! |
|
« 1 » |