Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Zasada losowania liczb pseudolosowych

Ostatnio zmodyfikowano 2020-12-08 09:44
Autor Wiadomość
Monika464
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Zasada losowania liczb pseudolosowych
» 2020-12-06 22:56:12
witam,

jestem zupełnie początkująca wiec wybaczcie jeśli zadaje pytanie
które może potem w kursie będzie wyjaśnione ale chciałabym lepiej zrozumiec zagadnienie dotyczące pseudolosowego losowania liczb

Chodzi o rozdział 16 (do niego na razie dotarłam) mam problem ze zrozumieniem zapisu tego wyrażenia i zasad jego działania


Mam dwa pytania:

1. int wylosowana_liczba =( std::rand() % ile_liczb_w_przedziale ) + startowa_liczba;

w tym zapisie znajduje się znak"+" dlaczego on się tam znajduje chociaż nie ma tam żadnego dodawania a jedynie "zaczepienie"
wylosowanego przedziału począwszy od wybranej liczby?


2.rozumiem ze z podanego wyrażenia wynika ze komputer losuje sobie najpierw wielkość przedziału która to wielkość jest jakoś powiązana z odliczaniem czasu a potem dopiero, po zakotwiczaniu go od właściwej liczby początkowej losuje z niego liczbę o którą pytamy.
Intuicja podpowiada że w takim razie liczby znajdujące się tuż za liczbą zakotwiczająca ten przedział powinny być wylosowywane
ze znacznie większym prawdopodobieństwem niż liczby na końcu tego przedziału (bo skoro najpierw losowany jest przedział to wiadomo że jego początek zostanie wylosowany zawsze a koniec już rzadziej). Czy to wyrażenie w jakiś  sposób to koryguje?
P-177797
DejaVu
» 2020-12-07 10:18:50
1. rand() zwraca jakąś dużą liczbę (np. 63419038123901).
2. % to operacja modulo, czyli reszta z dzielenia.
3. Gdy weźmiesz liczbę 63419038123901 modulo X to otrzymasz liczbę z przedziału od 0 do (X - 1).
4. Dodanie "startowa_liczba" po prostu sprawia, że przedział finalnie otrzymasz od (0 + liczba_startowa) do (X - 1 + liczba_startowa).
P-177798
Monika464
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2020-12-07 10:49:39