Biblioteki Graficzne
Ostatnio zmodyfikowano 2020-12-09 23:49
Akinori Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Biblioteki Graficzne » 2020-12-09 22:33:06 Cześć, mam dylemat aktualnie jestem w trakcie pisania małej gry, i okazało się, że mam na ten projekt więcej czasu niż zakładałem więc postanowiłem spróbować sowich sił i przenieść ją na "wyższy poziom" ;p i przekształcić ją w grę 2d (aktualna wersja na konsoli). Jest to prosta gra proste sterowanie wsad, pare akcji ladowanie mapek z plików i tyle. I tu zaczyna się mój problem bo z jednej strony wiem, że są już gotowe biblioteki typu sdl z którego trochę korzystałem podczas pisania w pascalu, do tego jest allegro oraz sfml który jest mocno polecany na większości forów (ale szczerze rozkładam ręce bo podłączenie go pod Clion'a to istna katorga), z drugiej strony natomiast chciałbym napisać coś swojego do prostej obsługi zdarzeń oraz wczytywania i generowania obrazu i tu finalnie padają dwa pytania 1. Jaka "czysta" biblioteka nadawała by się do tego najbardziej aby stworzyć swój mały framework do rozwoju takiego projektu ? 2. I czy jakbym już miał skorzystać z sfml 2.5 to czy ktoś wyjaśni lub wyśle w miejsce które tłumaczy jak działa CMakeLists ?
ps. domyślam się że mogło już pojawić się parę podobnych tematów "Jak napisać swój silnik graficzny" ale ja pytam z czego skorzystać bo co napisać to ja wiem ;p nie wiem tylko z czego skorzystać. |
|
pekfos |
» 2020-12-09 22:49:41 1. Jaka "czysta" biblioteka nadawała by się do tego najbardziej aby stworzyć swój mały framework do rozwoju takiego projektu ? A piszesz w C++? Wtedy SFML. Zależy też co rozumiesz przez "czystą" bibliotekę. Jak chcesz coś bardziej niskopoziomowego, to jest OpenGL. Renderowanie w SFML jest zaimplementowane w OpenGL, wiec i tak najlepiej zacznij od SFML. W razie potrzeby możesz później mieszać obie biblioteki. I czy jakbym już miał skorzystać z sfml 2.5 to czy ktoś wyjaśni lub wyśle w miejsce które tłumaczy jak działa CMakeLists ? https://www.sfml-dev.org/tutorials/2.5/compile-with-cmake.php |
|
Akinori Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2020-12-09 23:06:30 Tak piszę w C++ przez czystą bibliotekę miałem na myśli coś w stylu graphics.h i tym podobnych archaizmów i tak widziałem, że SFML jest oparte na OpenGl, więc faktycznie jest to najwidoczniej najlepszy pomysł co do kompilacji to chyba będę musiał nad tym przysiąść trochę dłużej przyznam, że w porównaniu do innych środowisk CLion jest dość uciążliwy pod tym względem.
Tak czy siak dzięki wielkie za pomoc :)
|
|
DejaVu |
» 2020-12-09 23:21:26 Również polecam SFML do gier 2D. Dużo materiałów + łatwe API + wydajne (bo OpenGL). |
|
Akinori Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2020-12-09 23:49:55 Super dzięki wielkie za szybką pomoc :)
Skoro już wiem z czego korzystać to nie zostaje mi nic innego jak przeanalizowanie CMake i szybki kurs SFML :D |
|
« 1 » |