Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Poziom 1, rozdz.9, Wczytywanie danych

Ostatnio zmodyfikowano 2021-02-27 14:06
Autor Wiadomość
turdus
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Poziom 1, rozdz.9, Wczytywanie danych
» 2021-01-06 21:21:23
Witajcie, jestem dramatyczną zielonką bez podstaw (25 lat temu na informatyce na kartkówkach były np. definicje kursora, a komputer był włączany od święta- tak, jedna osoba na klasę potrafiła wskazać ów legendarny kursor). Jakiś czas temu zawzięłam się, że się nauczę podstaw programowania i staram sama ogarniać. Nie wszystko jestem w stanie (innymi słowy: przepraszam, jeżeli pytanie jest głupie, a odpowiedź oczywista). I tak:
-w przykładzie działu 9 mamy co następuje
C/C++
#include <iostream>
int main()
{
   
int a;
   
float b;
   
std::cout << "Podaj liczbe calkowita: ";
   
std::cin >> a;
   
std::cout << "Podaj liczbe rzeczywista: ";
   
std::cin >> b;
   
std::cout << "Liczba a = " << a << std::endl;
   
std::cout << "Liczba b = " << b << std::endl;
   
return 0;
}
i w podanym rozwiązaniu liczba rzeczywista jest ułamkiem dziesiętnym (16,6). Gdy próbuję przykładu na swoich codebloks, to podana przeze mnie liczba rzeczywista jest zaokrąglana "w dół" (np. podaję 16,9, a uzyskany efekt to "16").
Z czego to może wynikać?
P-177941
pekfos
» 2021-01-06 21:43:27
Domyślnie separatorem dziesiętnym jest kropka. Trzeba wpisać 16.6, tak jak na przykładowych wyjściach w tej lekcji. Nikt nie wpadł na to by to napisać wprost, bo dla programisty używanie kropki jest tak oczywiste jak używanie cyfr arabskich ;)
P-177943
turdus
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2021-01-08 17:51:59