Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Poziom 1, rozdz.9, Wczytywanie danych

Ostatnio zmodyfikowano 2021-02-27 14:06
Autor Wiadomość
turdus
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Poziom 1, rozdz.9, Wczytywanie danych
» 2021-01-06 21:21:23
Witajcie, jestem dramatyczną zielonką bez podstaw (25 lat temu na informatyce na kartkówkach były np. definicje kursora, a komputer był włączany od święta- tak, jedna osoba na klasę potrafiła wskazać ów legendarny kursor). Jakiś czas temu zawzięłam się, że się nauczę podstaw programowania i staram sama ogarniać. Nie wszystko jestem w stanie (innymi słowy: przepraszam, jeżeli pytanie jest głupie, a odpowiedź oczywista). I tak:
-w przykładzie działu 9 mamy co następuje
C/C++
#include <iostream>
int main()
{
   
int a;
   
float b;
   
std::cout << "Podaj liczbe calkowita: ";
   
std::cin >> a;
   
std::cout << "Podaj liczbe rzeczywista: ";
   
std::cin >> b;
   
std::cout << "Liczba a = " << a << std::endl;
   
std::cout << "Liczba b = " << b << std::endl;
   
return 0;
}
i w podanym rozwiązaniu liczba rzeczywista jest ułamkiem dziesiętnym (16,6). Gdy próbuję przykładu na swoich codebloks, to podana przeze mnie liczba rzeczywista jest zaokrąglana "w dół" (np. podaję 16,9, a uzyskany efekt to "16").
Z czego to może wynikać?
P-177941
pekfos
» 2021-01-06 21:43:27
Domyślnie separatorem dziesiętnym jest kropka. Trzeba wpisać 16.6, tak jak na przykładowych wyjściach w tej lekcji. Nikt nie wpadł na to by to napisać wprost, bo dla programisty używanie kropki jest tak oczywiste jak używanie cyfr arabskich ;)
P-177943
turdus
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2021-01-08 17:51:59
Dziękuję za odpowiedź, jednakże ostatnia uszczypliwość była zbędna: wyraźnie sprecyzowałam, że jestem osobą, która dopiero zaczyna ocierać się o zamieszczony na stronie kurs, tak więc nie: "programista", tylko "randomowa osoba, która przypadkowo trafiła na tę stronę i zdecydowała się poduczyć", a to różnica. Wobec takiej należy okazać większą wyrozumiałość.
P-177944
pekfos
» 2021-01-08 20:17:50
jednakże ostatnia uszczypliwość była zbędna: wyraźnie sprecyzowałam, że jestem osobą, która dopiero zaczyna ocierać się o zamieszczony na stronie kurs, tak więc nie: "programista", tylko "randomowa osoba, która przypadkowo trafiła na tę stronę i zdecydowała się poduczyć", a to różnica.
Nie jesteś programistą, więc coś oczywistego dla programisty nie musi być oczywiste dla Ciebie. Wszystko się zgadza i nie widzę dlaczego miałoby być uszczypliwe. Ja miałem na myśli programistę który pisał kurs i, fakt że zbędnie, wskazałem dlaczego nie było coś wyjaśnione w kursie. Może powinno być, tematy takie jak ten przyczyniają się do poprawek.
P-177945
monikaw
» 2021-02-26 18:14:49
Ja podobnie jak turdus jestem kompletnie zielona w temacie i też mam jedno pytanie do tej lekcji. Mianowicie w podpunkcie ,,Opis działania strumienia wejściowego" jest przykład, który mi kompletnie nie wychodzi. Jak powinien wyglądać w tym wypadku zapis żeby konsola dobrze zadziałała? Jeśli wpiszę ,,12345, 321. Czy 2+2 wynosi 4?" to następnie naciskając ENTER nic nie znika do zapisu ,,, 321. Czy 2+2 wynosi 4?" tylko okno konsoli się zamyka. Jak ten punkt poprawnie wykonać. Mógłby ktoś mi to opisać łopatologicznie? :)
P-178166
pekfos
» 2021-02-26 18:39:15
W takim razie co robiłaś że poprzednie programy się nie zamykały od razu? Patrz ostatni punkt w » Kurs C++» Poziom 1Uruchamiamy pierwszy program lekcja, środowisko powinno podtrzymać otwarte okno konsoli. Z takim założeniem był pisany kurs i dlatego nigdzie w przykładowych kodach nie jest to robione programowo.
P-178170
monikaw
» 2021-02-26 19:35:53
Daję zapis ,,12345, 321. Czy 2+2 wynosi 4?" i następnie klikam ENTER. Wyskakuje czas wykonania i polecenie żeby wcisnąć jakikolwiek klawisz żeby kontynuować i wtedy jak cokolwiek wcisnę to konsola się zamyka. Czy to jest błędne?
P-178173
pekfos
» 2021-02-26 21:04:22
Zależy do jakiego programu to wpisujesz.
P-178174
« 1 » 2 3
  Strona 1 z 3 Następna strona