turdus Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Poziom 1, rozdz.9, Wczytywanie danych » 2021-01-06 21:21:23 Witajcie, jestem dramatyczną zielonką bez podstaw (25 lat temu na informatyce na kartkówkach były np. definicje kursora, a komputer był włączany od święta- tak, jedna osoba na klasę potrafiła wskazać ów legendarny kursor). Jakiś czas temu zawzięłam się, że się nauczę podstaw programowania i staram sama ogarniać. Nie wszystko jestem w stanie (innymi słowy: przepraszam, jeżeli pytanie jest głupie, a odpowiedź oczywista). I tak: -w przykładzie działu 9 mamy co następuje #include <iostream> int main() { int a; float b; std::cout << "Podaj liczbe calkowita: "; std::cin >> a; std::cout << "Podaj liczbe rzeczywista: "; std::cin >> b; std::cout << "Liczba a = " << a << std::endl; std::cout << "Liczba b = " << b << std::endl; return 0; } i w podanym rozwiązaniu liczba rzeczywista jest ułamkiem dziesiętnym (16,6). Gdy próbuję przykładu na swoich codebloks, to podana przeze mnie liczba rzeczywista jest zaokrąglana "w dół" (np. podaję 16,9, a uzyskany efekt to "16"). Z czego to może wynikać? |
|
pekfos |
» 2021-01-06 21:43:27 Domyślnie separatorem dziesiętnym jest kropka. Trzeba wpisać 16.6, tak jak na przykładowych wyjściach w tej lekcji. Nikt nie wpadł na to by to napisać wprost, bo dla programisty używanie kropki jest tak oczywiste jak używanie cyfr arabskich ;) |
|
turdus Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2021-01-08 17:51:59 Dziękuję za odpowiedź, jednakże ostatnia uszczypliwość była zbędna: wyraźnie sprecyzowałam, że jestem osobą, która dopiero zaczyna ocierać się o zamieszczony na stronie kurs, tak więc nie: "programista", tylko "randomowa osoba, która przypadkowo trafiła na tę stronę i zdecydowała się poduczyć", a to różnica. Wobec takiej należy okazać większą wyrozumiałość. |
|
pekfos |
» 2021-01-08 20:17:50 jednakże ostatnia uszczypliwość była zbędna: wyraźnie sprecyzowałam, że jestem osobą, która dopiero zaczyna ocierać się o zamieszczony na stronie kurs, tak więc nie: "programista", tylko "randomowa osoba, która przypadkowo trafiła na tę stronę i zdecydowała się poduczyć", a to różnica. Nie jesteś programistą, więc coś oczywistego dla programisty nie musi być oczywiste dla Ciebie. Wszystko się zgadza i nie widzę dlaczego miałoby być uszczypliwe. Ja miałem na myśli programistę który pisał kurs i, fakt że zbędnie, wskazałem dlaczego nie było coś wyjaśnione w kursie. Może powinno być, tematy takie jak ten przyczyniają się do poprawek. |
|
monikaw |
» 2021-02-26 18:14:49 Ja podobnie jak turdus jestem kompletnie zielona w temacie i też mam jedno pytanie do tej lekcji. Mianowicie w podpunkcie ,,Opis działania strumienia wejściowego" jest przykład, który mi kompletnie nie wychodzi. Jak powinien wyglądać w tym wypadku zapis żeby konsola dobrze zadziałała? Jeśli wpiszę ,,12345, 321. Czy 2+2 wynosi 4?" to następnie naciskając ENTER nic nie znika do zapisu ,,, 321. Czy 2+2 wynosi 4?" tylko okno konsoli się zamyka. Jak ten punkt poprawnie wykonać. Mógłby ktoś mi to opisać łopatologicznie? :)
|
|
pekfos |
» 2021-02-26 18:39:15 W takim razie co robiłaś że poprzednie programy się nie zamykały od razu? Patrz ostatni punkt w Uruchamiamy pierwszy program, środowisko powinno podtrzymać otwarte okno konsoli. Z takim założeniem był pisany kurs i dlatego nigdzie w przykładowych kodach nie jest to robione programowo. |
|
monikaw |
» 2021-02-26 19:35:53 Daję zapis ,,12345, 321. Czy 2+2 wynosi 4?" i następnie klikam ENTER. Wyskakuje czas wykonania i polecenie żeby wcisnąć jakikolwiek klawisz żeby kontynuować i wtedy jak cokolwiek wcisnę to konsola się zamyka. Czy to jest błędne? |
|
pekfos |
» 2021-02-26 21:04:22 Zależy do jakiego programu to wpisujesz. |
|
« 1 » 2 3 |